Da Det Røde Hav endelig deler sig for fanatikeren, Moses, så ser det monumentalt godt ud. Menneskene er bittesmå, og naturen er stor, grum og mægtig. Havde Ridley Scott holdt sig til sine megatotaler, så havde “Exodus” totalt set været til at holde ud. Men når de gale øje-for-øje-værdier ukritisk kommer tæt på, så er Moses kamp for at befri sit folk lidt af en plage.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 zamm- 9 år siden

Kan slet ikke forstå den store kritik til denne film! Christian Bale gør det meget godt som Moses, der kommer på en hård prøve fra Gud med den store udvandring! Dog er der to mangler jeg kunne have tænkt mig, der blev gjort lidt mere ved:
1. De relationer mellem personerne i filmen, specielt Moses og Ramses. Der kunne godt have blevet lagt mere vægt på deres forhold.
2. Begivenhederne bliver lidt for hurtigt fortalt, hvilket er lidt ironisk når filmen i sig selv varer 2½ time. Men det bliver for hurtigt sprunget over, hvor jeg godt kunne have tænkt mig, at der blev gjort lidt mere ud af de vigtige ting.

Men ellers er min bedømmelse 4/6 og lavere ville være urimeligt. Ridley Scott er en prægtig håndværker med hans episke kampscener. Det viser han indledningsvist!
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#2 Doctor Doom 8 år siden

Så denne bibelplage. Anmelderen er gavmild. Det er i sig selv en bedrift hvorledes man kan forene kræfter som Bale, Edgerton, Kingsey, Weaver, Turturro, Aaron Paul, Mendelsohn og Ridley Scott, og så komme ud på den anden side med et makværk som dette. Den er kun marginalt mindre elendig end Noa og Clash of the Titans, og det er alligevel to af de ringeste film jeg nogensinde har set ... ikke kun sværd/sandal-genren indbefattet. Jeg tænker over hvorledes det må være som skuespiller at blive instrueret af en mester blandt andre stjerner og så blive vidne til slutresultatet. Fy for en skefuld! Det må være Ups, videre ... og så tørre øjne i sin klækkelige løncheck. Jeg så dog ikke selv det fulde slutresultat, alt den stund at jeg ikke kunne udholde mere end den første halvdel. Ufatteligt at manden der har begået to-tre film, der er på de fleste mænds top ti, også har begået denne øjebæ. Mon Ridley Scott har instrueret sin sidste storfilm?

Skriv ny kommentar: