Selvom man ikke skulle tro det, så er der faktisk formildende omstændigheder midt i alt rodet. Vittorio Storaro er en mesterfotograf, og hans spil med lys og skygge er formidabelt selv i denne film. Når hans billeder ikke bliver ødelagt af fingermalede specialeffects, er de flotte at se på, og gør filmen pænere end den fortjener. Derudover er Stellan Skarsgård så professionel en skuespiller, at han kan få selv de mest latterlige replikker til at lyde nogenlunde troværdige. Hvor hans medspillere fortrinsvist reagerer på ondskaben ved at spile deres øjne op og svede lidt, er hans skuespil et af få lyspunkter. Men som vi alle ved, har Djævlen jo i virkeligheden hjemme i Hollywood, og han forsøger altid at lokke os til at bruge penge på dårlige film. I tilfælde af “Exorcisten: Begyndelsen” er det derfor nødvendigt, at være stærk i troen og helt ignorere dette intetsigende og dybt kedelige makværk.
#1 ks 20 år siden
#2 filmz-bullseye 20 år siden
#3 Patriarch 20 år siden
Nu bliver jeg jo næsten nød til at se den :D
#4 filmz-yoshimura 20 år siden
#5 Michael Andersen 20 år siden
#6 filmz-vassago 20 år siden
#7 filmz-banjo 20 år siden
men okay...
#8 DjBeau 20 år siden
I øvrigt kan man ikke klandre Harlin. 6 uger i et studie... det kan man jo ikke byde nogen.
#9 filmz-Crystalstar1200 20 år siden
Jeg kan ikke lide en film, som dikterer mig, hvornår man skal gyse. Jeg syntes den er enormt ringe. Utroligt at Renny Harlin ikke har lært noget af den tid han boede på Elm Street. For mig er der kun en Exorcisten film og det er den første. Ikke en gang gode Stellan Skarsgård kan redde denne film - 1/6 herfra.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#10 filmz-vassago 20 år siden