Sylvester Stallone har samlet et udpluk af de gamle legekammerater fra fordums tider til, hvad må være sensommerens bedste bud på et actionbrag. Selv er han i topform med hængende mundvig og kælderrøst i en lidt altmodisch, men eksplosiv actionfilm, hvor computereffekter er dømt ude, og den smertehungrende stuntmand er på plads der, hvor det gør allermest ondt.

Filmz TV har som eneste danske medie været i Los Angeles og talt med Sylvester Stallone, Dolph Lundgren og Eric Roberts. Du kan se hele det eksklusive video-interview her.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 MOVIE1000 14 år siden

#59 det var ikke rart at høre :( Jeg bliver mere og mere firstet til at droppe at se den i biografen også vente på BD udgivelsen.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#62 Batsy 14 år siden

så, så jeg den endlig!

blev jeg skuffet, næææ!

Det er jo en action film, i 80'erns ånd!, ja manus mangler der, men jeg havde det fint med det!

Virkelig god film, som jeg skal have på dvd hylden! selvom det her er en film som man skal se i biffen!

Klart årets bedste action film!

5/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#63 doctor doom 14 år siden

#54: E9
Gravatar

#64 kasperfmn 14 år siden

Super fed film, der var alt hvad jeg havde forventet - og så mere til!

6/6 herfra.
Gravatar

#65 filmz-Utyske 14 år siden

Jeg vil sige at anmeldelsen på filmz faktisk rammer meget godt min oplevelse af filmen, det samme gør karakteren.

Der er døde punkter i filmen, der er ting der ikke er helt optimale, men når actionen rykker, så føler man sgu håret på brystet vokse.

Jeg var godt underholdt og der var en god stemning i biffen (sikkert fordi der blev serveret øl inden). :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#66 filmz-Is 14 år siden

Endelig har jeg set ”The Expendables”, og lad mig slå en ting fast. Jeg kedelig mig absolut ikke på et eneste tidspunkt. Filmen var underholdende og havde også fine morsomme indslag, men alligevel er jeg skuffet. Først og fremmest er dialogen direkte pinagtig nogle gange, og det gør så man nærmest aldrig kan tage personerne eller historien seriøst. Plottet er også virkelig simpelt og ordinært, og filmmusikken er absolut intetsigende.

Disse ting kunne forventes, og kan måske endda accepteres når man er inde og se ”old school 80’er action”, men selve action-sekvenserne var heller ikke besynderlig imponerende, med undtagelse af et eller to. Hvorfor så mange tæt-zoomede og håndholdte action-scener? Det er kun mesteren af Shaky-cam Paul Greengrass, der kan håndtere sådan noget. Alle andre skal holde sig væk fra det!

Når man har en Wushu-mester som Jet li, bør man benytte lejligheden til at koreografere ordentlige kampscener, men det er de åbenbart ligeglade med. Det piner mig bare meget, når filmen sagtens ville kunne leve på dens præmisser, hvis den havde nyskabende og velkoreograferede action-scener, men det har den slet ikke.

The Expendables leverede ikke varen. Det var en underholdende, men også forglemmelig affære.

3,5/6
Gravatar

#67 evermind 14 år siden

Utyske (65) skrev:
Jeg vil sige at anmeldelsen på filmz faktisk rammer meget godt min oplevelse af filmen, det samme gør karakteren.

Der er døde punkter i filmen, der er ting der ikke er helt optimale, men når actionen rykker, så føler man sgu håret på brystet vokse.

Jeg var godt underholdt og der var en god stemning i biffen (sikkert fordi der blev serveret øl inden). :)

What he said. Ujævn, til tider fjollet, men flere steder voldsomt underholdende affære. God bif-aften! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#68 lyspunkt 14 år siden

"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#69 HonoDelLoce 14 år siden

lyspunkt (68) skrev:
Body count for de medvirkende

Jeg vidste det.. Rambo er the meanest killing machine ever ! :D

Jo jo, Dolph har da flere overall.. Men der er så også noooogle flere film på listen :D

Men - mangler Schwarzenegger ikke på den liste? Hvis Willis skal være der, så skal Arnie s'gu også !
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#70 Batsy 14 år siden

69# Han for masser af mennesker, og det bedste en predetor!, altså arnie vis du er i tvivl :p
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: