Visuelt er Tarsem Singhs “The Fall” i en klasse for sig, men billedsiden kompenserer desværre ikke helt for den ujævne histories fejltrin. Dvd-udgivelsens transfer burde have været bedre, men diskens lydspor fryder, og kvaliteten af ekstramaterialet overgår kvantiteten. Hvis du er nysgerrig, så lej endelig “The Fall”, og hvis du synes om den, så få for guds skyld fingrene i filmen på Blu-ray!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Høegh 14 år siden

En fantastisk film.

Catinca Untaru er intet mindre end brilliant i rollen som den lille Alexandria, og havde det ikke været for hende så havde jeg nok også været enig i anmeldelsens 4 stjerner. Men Catinca Untaru er simpelthen så afvæbnende charmerende og troværdig i sin rolle at hun hæver hele filmen med adskillige grader.

Tarsem Singh har gjort et eminent stykke arbejde med at få Catinca til netop ikke at spille skuespil, og derfor fremstår hver eneste replik og mimik fra hende så naturligt og spontant som havde det bare været en hjemmevideo man sad og så.

Så 5 stjerner herfra.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#2 Blacksanta 14 år siden

Er helt enig med anmeldelsen! Filmen er helt ufattelig flot, og den "rigtige" historie er virkeligt grusom, men smukt lavet og spillet. Især en bestemt scene med en indianer (eller hvad han nu er), der løber (vil ikke afsløre mere) er ufattelig flot.
Gravatar

#3 Wrangque 14 år siden

Urimelig flot vil jeg kalde det, jeg sad og måbede hele vejen igennem. Den er bestemt værd at se! Om ikke andet så som en dias af surrealistisk smukke billeder.
Gravatar

#4 Bony 14 år siden

Og hvis man har muligheden, så har BD'en det smukkeste transfer der længe er set. Filmen er en guldklump.

6/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5 Spanner 14 år siden

Filmen er næsten FOR pæn. Jeg tog mig selv i blot at sidde og måbe over scenerne og faldt lidt ud af historien første gang, jeg så den.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 Bony 14 år siden

#5 - Men så er det heldigt, at den kun bliver bedre ved gensyn. ;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#7 wimmie 14 år siden

Denne film er én af mine nye yndlingsfilm. Har den selv på bluray og det er det flotteste transfer jeg endnu har set.
Skuespillet er eminent og selvom scenerne mellem Roy og Alexandria er de bedste, så synes jeg bestemt ikke at fantasiscenerne er kedelige eller ens. Ja, de er lidt usammenhængende men det er vel kun meningen da det jo er en improviseret historier. Jeg synes netop at den måde historien bliver fortalt på og fortolket af den lille pige; som når en af personerne pludselig skifter nationalitet, nyser eller skal tisse. Det er genialt lavet.
Og hen imod slutningen hvor
personerne dør én efter én
bliver historien meget rørende og intens.

6/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#8 wimmie 14 år siden

#6

Helt enig - filmen var endnu bedre 2. gang jeg så den.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#9 dh-ad 14 år siden

Det går heldigvis vildt lang tid i mellem, at jeg ser så dårlige film...

½/6
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#10 Tommy Kristensen 14 år siden

Fantastisk film, men man bør styre udenom DVD'en - og i stedet nuppe BD'en.

Skriv ny kommentar: