Visuelt er Tarsem Singhs “The Fall” i en klasse for sig, men billedsiden kompenserer desværre ikke helt for den ujævne histories fejltrin. Dvd-udgivelsens transfer burde have været bedre, men diskens lydspor fryder, og kvaliteten af ekstramaterialet overgår kvantiteten. Hvis du er nysgerrig, så lej endelig “The Fall”, og hvis du synes om den, så få for guds skyld fingrene i filmen på Blu-ray!
#1 Høegh 15 år siden
Catinca Untaru er intet mindre end brilliant i rollen som den lille Alexandria, og havde det ikke været for hende så havde jeg nok også været enig i anmeldelsens 4 stjerner. Men Catinca Untaru er simpelthen så afvæbnende charmerende og troværdig i sin rolle at hun hæver hele filmen med adskillige grader.
Tarsem Singh har gjort et eminent stykke arbejde med at få Catinca til netop ikke at spille skuespil, og derfor fremstår hver eneste replik og mimik fra hende så naturligt og spontant som havde det bare været en hjemmevideo man sad og så.
Så 5 stjerner herfra.
#2 Blacksanta 15 år siden
#3 Wrangque 15 år siden
#4 Bony 15 år siden
6/6
#5 Spanner 15 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#6 Bony 15 år siden
#7 wimmie 15 år siden
Skuespillet er eminent og selvom scenerne mellem Roy og Alexandria er de bedste, så synes jeg bestemt ikke at fantasiscenerne er kedelige eller ens. Ja, de er lidt usammenhængende men det er vel kun meningen da det jo er en improviseret historier. Jeg synes netop at den måde historien bliver fortalt på og fortolket af den lille pige; som når en af personerne pludselig skifter nationalitet, nyser eller skal tisse. Det er genialt lavet.
Og hen imod slutningen hvor
6/6
#8 wimmie 15 år siden
Helt enig - filmen var endnu bedre 2. gang jeg så den.
#9 dh-ad 15 år siden
½/6
#10 Tommy Kristensen 15 år siden