På trods af de talrige mangler i “Fantastic Four”, ser jeg alligevel frem til en potentiel toer. Langt størstedelen af filmen her bliver brugt på eksposition og introduktion, så måske vil de i toeren for alvor gøre entré i tegneseriens fine univers og virkelig udnytte dets potentiale. På trods af en god portion humor og et par fine skuespillere i hovedrollerne, er “Fantastic Four” en kold, flad og ujævn oplevelse på næsten alle leder og kanter. På dvd bliver filmen præsenteret på fineste vis, og ekstramaterialet er fantastisk. Undskyld, jeg skal nok tie stille nu.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 m 18 år siden

jeg er faktisk ret enig med de fleste her på siden, filmen er lettere intetsigende og ikke en man ser igen og igen, men den ene gang var helt ok og så var der et par goodlooking guys at savle lidt over. 2/6 må være min vurdering
The 21st century is when everything changes. And you gotta be ready.
Gravatar

#22 chandler75 18 år siden

Jeg var faktisk positivt overrasket - nok fordi jeg havde forventet så lidt.

Jeg synes den er rimelig underholdende (især første del), at den har nogle ok figurer og at effekterne er acceptable. Filmen ser flottere og mere helstøbt ud end jeg havde regnet med.

Dog er jeg enig i at man sagtens kunne have fået meget mere ud af materialet, men jeg vil da gerne se en to'er. "Spider-Man" var også en rimelig tynd kop te, men "Spider-Man 2" var den måske bedste tegneseriesuperheltefilmatisering overhovedet.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#23 filmz-Orion 18 år siden

#22 Beklager, det er og bliver Burton's første Batman :)
"...and those black eyes roll over white..."
Gravatar

#24 HonoDelLoce 18 år siden

hvordan kan (2+6+5+5) nogensinde give noget mindre end 4 i karakter ?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#25 dyg 18 år siden

#24 - Fordi filmen har fået 2, og det er trods alt den der vægter højest.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#26 The Insider 18 år siden

#25, præcist.

Den endelige bedømmelse skal ikke tolkes som et gennemsnit.
War. War never changes.
Gravatar

#27 Kiksmann 18 år siden

Jeg syntes egentligt ikke den er så forskellig fra andre af denne type film. Hvis man ser på X-men og Batman er den første jo også en slags intro, der er dog mere gang i handlingen end her. Daredevil, Hulk og Spiderman kom man starks igang med (her er der jo forskellige meninger). Men der er ingen tvilv om at der er godt med matriale til en to'er pluds mere. Skulle jeg havde givet mere end de tre, som jeg har givet, skulle vi se mere til Doom, man ser ham ikke nok, og selve kampen mellem FF og Doom, er alt for kort. Generelt set er filmen kun en gennemsnits film som er pustet en anelse for meget op.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#28 lyspunkt 18 år siden

Så fik jeg den da set, og lad mig sige med det samme, jeg havde ikke de store forventninger. Af samme grund kan jeg så heller ikke sige, at jeg blev skuffet.
Filmen var temmelig tynd, og i et noget lavere tempo end de øvrige Marvel-film, men jeg var da underholdt i de 1½ time det tog. Enkelte gode scener, nogle corny replikker og nogle rimelige effekter. 3/6
Apropos forventninger var de helt i top til SWIII, hvor jeg gik fra biografen særdeles skuffet.
For fremtiden vil jeg nok nedtone mine forventninger til samtlige film, jeg har planer om at se.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#29 Confused101 17 år siden

Endelig fik jeg købt og set den. Jeg regnede med en uendelig dårlig film, men må indrømme jeg blev positivt overrasket. Der er nogle fejl deri, men jeg mener ikke den lever ned til kritikken.

Kunne egentligt godt forestille mig 2'eren blev ret fed, siden etableringen af deres forhistorie er overstået.

En biting er iøvrigt jeg bedre kan lide filmens skabelseshistorie fremfor tegneseriens. Virkede mere gennemtænkt. At jeg så ikke er begejstret for valget med at gøre Von Doom til en penge- og magtgal gut, med superkræfter er jeg til gengæld noget mere tilbageholdende med at synes om.
Gravatar

#30 filmz-Is 17 år siden

Den er bedre end Hulk og Daredevil... Synes ikke at den var ringe,, blev faktisk godt underholdt..
Jessica Jessica bare du var min....

Skriv ny kommentar: