Enhver form for logik, sammenhæng eller rimelighed må hurtigt vige i filmen, men til gengæld formår den at finde på så mange absurde situationer og hårdt pumpede sekvenser, at man alligevel er ganske godt underholdt. Det er oplagt at sammenligne den med en af Michael Bays mange eksplosionsfyldte film, men i modsætning til Bay har Justin Lin tydeligvis langt bedre forståelse for selve det filmiske håndværk. Til gengæld kunne han godt have udvist noget mere sparsommelighed i omfanget. Over to timer er for lang tid til en film med så lidt reelt indhold, og mange scener fremstår blot som unødvendigt fyld.
Ellers så er filmen ikke mindst mindeværdig for sin bizarre sluttekst, som oplyser, at de stunts, der udføres i filmen, er farlige og ikke bør afprøves derhjemme. Bare lige for det tilfældes skyld, at nogen skulle være fristet til at vælte en bus på vej hjem fra biografen.
#1 Nunji 13 år siden
Selvfølgelig skal der være nogle stunts osv, som er urealistisk - Filmen kommer efter min mening ikke til at give et adrenalin kick, som hvis den er realistisk. Det ville jo ikke være fedt, at følge med hvis Dom med et brækket ben og sine kvæstelser efter sin rescue i et halvt-helt år. Men du har muligvis ret at der er nogle scener der er måske liidt for overdrevet. Men på den anden side set - er det jo pisse fedt! mere ild!
Desuden angående til slutteksten:" caution do not attemt to do.. bla bla.. done by professionels.. " Skal jo være der! - Folk er idioter, og de har der med på en måde et grundlag for at fralægge sit alt ansvar for hvad idioter gør efterfølgende. Ikke for at nævne de utallige youtube klips af idioter der efterligner flere række filmstunts!
F.eks. Jackass! Folk er idioter!
.Thomas
#2 Kruse 13 år siden
#3 PredatorX 13 år siden
#4 Collateral 13 år siden
#5 BN 13 år siden
Jeg har - grundet en udtalt ligegyldighed overfor den her type film - først lige læst anmeldelsen OG slutningen nu, og jeg kan kun sige:
hahahaha
#6 Collateral 13 år siden
#7 Bruce 13 år siden
#8 Frederik 13 år siden
Det er måske ikke noget den gennesnitlige danske biografgænger lægger mærke til, men det betyder utrolig meget :)
#9 Peacemaker 13 år siden
#10 Batsy 13 år siden