“Fidibus” giver nogle gode grin undervejs, men historien tager sig lige lovlig god tid til at blive foldet ud, i betragtning af hvor forudsigelig den er. Handlingen er i det hele taget temmelig tyndbenet til en hel spillefilm og særlig slutningen føles meget forjaget og ufuldstændig. De meget distancerede og karikerede personer gør det også svært at føle den store interesse for deres udvikling. Til gengæld skal filmen have ros for at turde forsøge sig med nogle mindre kendte ansigter, og for ikke at ligne alt det andet. Det er bare en skam, den heller ikke ligner noget rigtig godt.
#1 blahblah 18 år siden
Jeg håber på det modsatte.
#2 jessup 18 år siden
#3 thomaxz 18 år siden
Og jeg skal da også ind og se den endelig film.
#4 Lawman. 18 år siden
#5 filmz-yoshimura 18 år siden
#6 filmz-kaotmus 18 år siden
#7 filmz-Mifan 18 år siden
Alene fantastiske citater som:
"Jeg studerer retorik..."
"aaah, det forklarer sproget"
:D
#8 Benway 18 år siden
#9 filmz-Soren 18 år siden
Men jeg blev positivt overrasket over denne film må jeg indrømme. Normalt er jeg ikke vild med Hella Joofs stil, men det var anderledes med FIDIBUS.
Det hjalp så også, at der var skrevet nogle fantastisk sjove replikker ind i manus, så jeg var godt underhold under hele forstilling.
Skuespillet fra Jokeren, som jeg syntes så forfærdeligt ud i traileren, overraskede også. Han viste sig faktisk at være ret sjov :-)
......
#10 Lawman. 18 år siden