“The Fifth Estate” er ikke udelukkende centreret omkring to mænd og deres venskab. Det primære fokus er selve ideologien bag WikiLeaks og med et indhold, der er mere end potent og betændt. De store spørgsmål bliver samtidig præsenteret i en blændende tekno-elektronisk verden, hvor undergrundsfester i Berlin og kliniske togstationer i Liége kommer til at danne baggrund for det udtryk, der giver filmen den helt rette, lækre teint. “The Fifth Estate” er en film, der ved, hvad den vil, og gør det næsten perfekt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 bjarke 10 år siden

Jeg er godt nok noget mindre imponeret end Nadia. Fandt filmen både kedelig og overfladisk, mens ens holdninger heller aldrig for alvor udfordres. Jeg smider 3 ud af 6 stjerner efter den.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#2 Riqon 10 år siden

Jeg havde planer om at se den ved en filmfestival for nylig, men droppede det på grund af dårlige anmeldelser. At den er overfladisk og kedelig er hvad jeg har hørt. Det bliver på blu-ray eller Netflix eller sådan noget engang.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#3 Kruse 10 år siden

De generelle dårlige anmeldelser af filmen har også dæmpet min lyst til at opsøge den, men kombinationen af Benedict Cumberbatch og Daniel Brühl er en kombination jeg gerne vil se, så jeg snupper den nok engang når den dukker op på Netflix eller jeg falder over den billigt.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: