Jeg har ikke set den danske version af filmen, og kan af selv samme årsager derfor ikke rigtig udtale mig om den danske dubbing, men har dog fra pålidelige kilder hørt at både Troels Lyby (Marlin), Mette Lisby (Dory) og Frederik Stadager Larsen (Nemo) gør et ganske glimrende stykke arbejde – og det vælger jeg at tro på. Man har dog heldigvis muligheden for selv at vælge, eftersom at flere biografer viser begge versioner af filmen.

Jeg kan til slut kun tilføje at dette er mit bud på årets familiefilm – og husk at blive siddende til efter rulleteksterne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Skobbolop 20 år siden

nu har jeg ikke set Nemo filmen.. men hvis den er lige så sukkersød som Monsters Inc, så ved jeg nu heller om jeg gider..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#22 Spanner 20 år siden

Virkelig en god oplevelse, Nemo. Ellen Degeneres overraskede mig rigtig meget med den humor, hun lægger for dagen med Dory.

"Seamonkey has my money"
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#23 Kalle Ferm 20 år siden

Jeg synes godt nok også der er ved at være mange "lamme" indlæg hvor folk ikke gør andet end at svine andre til.

Grow up children. Eller alternativt - giv os en ignore funktion.

Jakob
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#24 Morbid 20 år siden

Eller giv nogle magtliderlige brugere muligheden for at ip banne folk fra sitet :D
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#25 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

Har lige siddet og set igen her til morgen og den bliver sjovere og sjovere for hvergang, for den er fyldt med detaljer og lun humor fra første frame.

Jeg har familie i Australien, så jeg kan ikke lade være med at tænke på min onkel og tante, når jeg ser fx havskilpaderne.

Men jeg syntes også at Pixar er gode til et skridt videre end Disney fx ...

***Spoilor on***

Scenen med bomberner brager under vandet og man går herefter op til overfladen og ser to havmåger og et enkelt "blop" og et enkelt ord "Fine/Fint"

***Spoilor on***

får en virkelig til at klukke af grin. Sådan er den fyldt med sjov og underholdende dialog og scener.

Både den danske og originale tale er begge gode. 5/6 også herfra :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#26 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

#25 De siger ikke Fine, men Nice.. :)
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#27 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

#26 Ordkløver ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#28 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

Gnæk gnæk.. Hvis man partout skal citere, skal det også gøres ordentligt! .. ;)
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#29 filmz-julepige 20 år siden

Pixar styrer!!!

Mine
Gravatar

#30 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

God anmeldelse vassago - du burde nu ikke snyde dig selv for den danske udgave, som faktisk også er god, selvom Aussie jokesne falder lidt til jorden.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***

Skriv ny kommentar: