Jeg har ikke set den danske version af filmen, og kan af selv samme årsager derfor ikke rigtig udtale mig om den danske dubbing, men har dog fra pålidelige kilder hørt at både Troels Lyby (Marlin), Mette Lisby (Dory) og Frederik Stadager Larsen (Nemo) gør et ganske glimrende stykke arbejde – og det vælger jeg at tro på. Man har dog heldigvis muligheden for selv at vælge, eftersom at flere biografer viser begge versioner af filmen.

Jeg kan til slut kun tilføje at dette er mit bud på årets familiefilm – og husk at blive siddende til efter rulleteksterne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Wacker 20 år siden

fed film. I skal tage ind og se den.


To the top of Mount Wanna-hock-a-loogie!
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#2 El vez 20 år siden

Yeah.. Fin anmeldelse, jeg er ganske enig. Kanon underholdning!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

Finding Nemo er en fantastisk film! No offense Vassago, men jeg synes den fortjener 6 af jeres kameraer. For det første ser den fantastisk ud: alt er levende og farverigt. For det andet er den hysterisk morsom og samtidigt ekstremt rørende hele vejen igennem. For det tredje er stemmearbejdet helt utroligt godt. **MULIGVIS SPOILER HVIS MAN ER EN TOTAL SPOILER KYLLING**
Bare den australske accent er fænomenalt morsom og ægte. Specielt havskildpadden Crush er cool at høre på: Tchaar..dude..Og Dame Edna som hajen Bruce er også genial.
/rant off

PS.
SE DENNE FILM!
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#4 El vez 20 år siden

Heeeeeeere's Brucey!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#5 DarkLight 20 år siden

Fremragende film.
Jeg er især vild med de måger
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#6 Ikari 20 år siden

Filmen er både underholdende, morsom og utroligt godt lavet, men jeg havde måske for store forventninger til den med alt det hype omkring at den er en større succes end "The Lion King".
Filmen var da rigtig god, men jeg synes, at der ligesom manglede noget, før at "Find Nemo" ligefrem kunne kaldes et mesterværk der kan sidestilles med "The Lion King" historie- og indholdsmæssigt. Er ellers enig med anmeldelsen...

And another thing: Var der andre, der bemærkede, at den korte Pixar-film, "Knick Knack", der indledte "Find Nemo" er blevet ændret i forhold til første gang kortfilmen kom ud?
...Blondinens 'fortrin' har da fået en kraftig reducering! :D
Gravatar

#7 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

#6 ja, totalt nederen at de har givet hende en 'reduktion'.. Enten er man ikke gammel nok til at værdsætte pigers fortrin, ellers kan man kun nyde.. Det kan ihvertfald ikke fordærve verdens offspring.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#8 filmz-Retep 20 år siden

Tja, den var da meget sjov men den var samtidig så smagsløst sukkersød at det var til at blive dårlig af.

Det skal det jo være når der står disney på, så nok mig der havde forkerte forventninger :|

som sagt, fino underholdning og mere skal der vel ikke til.

imo fortjener den dog ikke mere end 4/6
Gravatar

#9 Morbid 20 år siden

Det er jo en Disney familiefilm trods alt, og self slutter den lykkeligt.. Ville jo ikke være en køn scene i biografen, hvis Darla slår Nemo ihjel, og hele rejsen ville have været forgæves.

Jeg synes det er den sjoveste film disney har spyttet ud (ved godt det er pixar, men i forstår hvad jeg mener), og der er ikke langt op til mesterværket Lion King imho.

5/6 - fuldt fortjent
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#10 filmz-derb 20 år siden

MINE!
filmz.dk - din reklamesøjle på nettet.
http://derb.dk

Skriv ny kommentar: