Jeg har ikke set den danske version af filmen, og kan af selv samme årsager derfor ikke rigtig udtale mig om den danske dubbing, men har dog fra pålidelige kilder hørt at både Troels Lyby (Marlin), Mette Lisby (Dory) og Frederik Stadager Larsen (Nemo) gør et ganske glimrende stykke arbejde – og det vælger jeg at tro på. Man har dog heldigvis muligheden for selv at vælge, eftersom at flere biografer viser begge versioner af filmen.

Jeg kan til slut kun tilføje at dette er mit bud på årets familiefilm – og husk at blive siddende til efter rulleteksterne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-nemesis 20 år siden

Jeg var inde og se den igår, og den film er bare for god. Man var ved at flække af grin da pilikanen tonsede rundt inde hos tandlægen. Der er nok lige et godt lydspor på den film, tænker især på BASSEN da darla banker på glasset til akvariet DONG,DONG,Dong. :)
#30 ja, den danske udgave er ganske god, det syntes jeg generalt at langt de fleste danske eftersynkroniseringer er.
Gravatar

#32 filmz-Choko 20 år siden

Jeg troede de måger sagde "mine".
Gravatar

#33 filmz-Wacker 20 år siden

min på dansk
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#34 origin 20 år siden

Sej film.. så den i går :D De måger er for seje... hold kæft jeg grinede.. "The Names Bruce" :D De hajer er altså for weird..
Try sticking your head up your ass.. See if it fits
Gravatar

#35 filmz-*sweety* 20 år siden

det er en totalt sød og nuttet film man kan forelske sig i og elske for evigt og altid, men jeg har ikke set den endnu
r 1 gla tøz på 12 & elsker at være med vennerne og min dejlige omr, der giver mig næsten alt hvad jeg ønsker!
Gravatar

#36 filmz-Smitty 20 år siden

#35

øh,..............................?
Gravatar

#37 filmz-mor til 3 20 år siden

hvad hedder den pelikan?? Joe?
mor til 3
Gravatar

#38 Spanner 20 år siden

Pelikanen hedder Nigel
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#39 filmz-Mira 20 år siden

"svømme svømme svømme svømme"

Jeg var heeelt færdig af grin og den er ultimativt flot lavet. Figur karaktererne var virkelig gode og den oser af humor. Den står på min hylde meget få dage efter den kommer på DVD det er helt sikkert! Nemo får hele julestjernen fra mig af!
_______________________________

"It's mercy, compassion, and forgiveness I lack; not rationality. "
Gravatar

#40 DarkLight 20 år siden

Mira: Nemo får hele julestjernen fra mig af!

*host*
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: