“Fire bryllupper og en begravelse” er en af de absolut bedste romantiske komedier til dato – bevægende, forførende og meget, meget sjov. Jovist, den har få og små skønhedsfejl, men den er stadigvæk banelængder bedre end det skrammel, som genren hovedsageligt hoster op med nu til dags. Fans bør afgjort investere i filmen på Blu-ray, for selvom diskens lydspor ikke er noget særligt, så ser filmen fuldstændig fantastisk ud i HD, og her er langt mere ekstramateriale end på den gamle dvd-udgivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 dhad 12 år siden

Filmen startede det store Hugh Grant hysteri her i huset og står som en sjælden og skinnende perle i den romatiske genre! 6/6
Gravatar

#2 BN 12 år siden

fra anmeldelsen:

selv jeg må indrømme, at både de bedste og værste romantiske komedier følger en efterhånden slidt skabelon, der gør dem enormt forudsigelige.


Jeg ser det for mig: Inden længe får vi romantiske komedier med et dystert twist henimod slutningen. Hvad med en slutning som i Sam Peckinpahs 'The Wild Bunch'?
Helten skyder og dræber den kvinde, han er forelsket i, fordi hun har svigtet ham. Og derpå følger et større blodbad, hvor den potentielle svigerfamilie også udryddes med maskingevær. Helten og hans venner overlever ikke.


Efter min mening går folk nutildags for meget op i slutningen på film. Helt ærligt: Slutningen udgør kun de sidste minutter af en film, og er det måske ene og alene slutningen der gør en film god? Ikke i min bog.

det føles, som om filmmagerne forsøger at pointere med titlen, at det altså er selve rejsen, der er vigtig – ikke endemålet.


... hvilket er en særdeles god pointe! Hvis vi andre er på en i øvrigt ganske behagelig togrejse, er det allermest interessante ved rejsen så det øjeblik, hvor vi stiger af på perronen på endestationen? Eller hvad med en ferie? Er det bedste og vigtigste ved en ferie dens afslutning?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3 Bruce 12 år siden

Ja det er en godt skruet sammen film og den holder stadig. Charmerende og velspillet og som BN siger, så fylder slutningen i en film som er veleksekveret hele vejen, umådelig lidt.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: