Det går ikke upåagtet hen, når der efter danske forskrifter lanceres en dansk storfilm. Om end “Flammen & Citronen” har sine fodfejl, så er det ikke til at komme uden om, at den er et væsentligt bidrag til bevarelsen af en fortløbende debat omkring krigens tid, alt imens overlevere fra dengang begynder at gå bort. Alligevel har filmen afgørende problemer set i det filmiske perspektiv, og blandt andet derfor er udgivelsens største attraktion i stedet det audiovisuelle udtryk og det alsidige ekstramateriale.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 The-new-meister 15 år siden

Synes nu det var en ret god film da jeg var inde og se den...
vil da nu give den 4-5 stjerner
Gravatar

#2 BN 15 år siden

#2:

Enig!

Jeg køber normalt aldrig danske film, men den her var så god, at jeg var nødt til at gøre en undtagelse.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3 Nagash 15 år siden

Det er måske vigtigt at nævne at filmen er udgivet udenfor BD-standarden med 24 billeder/sek, men derimod med 25 billeder/sek, og der er altså et par Blu-ray afspillere der har vist problemer med at afspille filmen.
Gravatar

#4 Nicki52 14 år siden

"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#5 The Insider 14 år siden

Man kan selvfølgelig også i stedet vælge at se på hele det amerikanske pressekorps modtagelse af filmen, som er overordentlig positiv :-)

http://www.rottentomatoes.com/m/flammen_and_citron...
War. War never changes.
Gravatar

#6 elwood 14 år siden

Billede 1
Pyha sikke da et vejr vi har her i Danmark hva?

Billede 2
Mads Mikkelsen er endnu ikke kommet sig over at nogen åd det sidste stk. wienerbrød imorges

Billede 3
Hvilken kaffe byder du uventet gæster... spoilers!

Billede 4
Thure lindhart har hvad nogen folk vil kalde et temparement...

Andre som har noget negativt og sige om Blå Mænd hva!?

Billede 5
Hold kæft...? er det instruktøren i en... ellert?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 filmz-Utyske 14 år siden

Ganske fin film, men ikke lige noget for mig. Og jeg mindes en del fejl da jeg så den, jeg kan ikke huske hvilke, men det var noget med omgivelserne der var moderne, selvom den skal forestille at foregå i 40'erne.

Edit: Det er måske mig der husker forkert, men havde I ikke tidligere teknisk information om udgivelserne? Altså, billedformat, lydformater o.s.v. i en kolonne til højre?
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#8 MOVIE1000 14 år siden

for mig var den alt for ligetil med plottet, men i starten havde jeg virkelig svært ved at leve ind i den veren og anede ikke en pind om hvad de skulle. hvis jeg husker rigtig så mener jeg at musikken er alt for høj i forhold til deres stemmer. 2½/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: