“The Forgotten” lever i høj grad op til sit navn i den forstand, at det ikke er en film, der vil blive husket, men glemt så snart lyset tændes i biografen. Hvis man ønsker at se en interessant og paranoiafremkaldende thriller, så bør man i stedet indløse billet til filmen “The Machinist”. Den er, i modsætning til “The Forgotten”, nemlig værd at bruge tid på.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 putandtake 19 år siden

Det er ikke nogen stor film. Det kan vi hurtigt blive enige om, men du kunne godt....

- spoiler warning -

... havde gjort lidt ud af de ganske underholdende øjeblikke, hvor folk blev suget op i himlen. Efter min mening var det faktisk det eneste, som bar filmen.
Gravatar

#2 lagoni 19 år siden

Jamen, Gary Sinise er med...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#3 trekster 19 år siden

#1
Husk nu at bruge de nye spoiler tags, som står beskrevet i bunden af siden ;)
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#4 DarkLight 19 år siden

Er den røde ramme et udtryk for jul eller er det en farve der skal blive? Personligt synes jeg ikke at den passe ind i sidens farveskema.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#5 Zelle 19 år siden

Hmm, det lyder lidt ærgeligt. Havde egentlig set frem til denne film. Trist ;(
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#6 Nightioz 19 år siden

Til "Nikolai Schulz (Angel Eyes)" om hans hårde bedømmelse om "The Forgotten"

Denne film fortjener mindst 4 points!!
Det er en god idé med at gøre forældrene til forsøgspersoner af aliens, for at se om det er muligt at totalt slette forældres minder om deres elskede børn som de elsker over alt. Selv deres eget liv!

Samt filmen har flere filmiske elementer du IKKE har set på samme intense måde før i film, som hvis du bare er lidt til Sci-Fi, vil fascinere dig enormt!

Hovedpersonernes pragtfulde skuespil gør også at man ret hurtigt bliver revet med i historien og bare lader sig følge med. F.eks. hvor man ser Ash Correll (Dominic West) da det går op for ham at han virkelig har haft en datter. Den scene er virkelig rørende og han spiller pragtfuld!

Samt måden hvorpå vi ikke rigtig ved hvad det er vi (mennesker) er oppe imod, udover de klare signaler om at det nok ikke lige er noget her fra Jorden. Måden hvorpå folk bliver med voldsom kræft trukket op i himlen og forsvinder er utroligt fedt fundet på. Sætter en masse tanker igang på de flest. burde det.

Jeg kunne blive ved her... Det jeg bare ville understrege er at denne film burde i det mindste have mere end 2 points!! Og i min mening 4 ;) Det fortjener den sgu!

- Michael!
Gravatar

#7 filmz-simpson 19 år siden

Så selv filmen til en snigpremiere-ting for et par uger siden, og var egentlig pænt underholdt, om end jeg godt kan følge nogle af dine pointer...

Anyway, vil bare lige kritisere din anmeldelse for at indeholde store spoilers! Synes selv det er en stor overraskelse for publikum, når filmen tager sit drejningspunkt i plottet. Derfor skulle du under ingen omstædigheder have nævnt ordet:

Rumvæsner


... uanset hvor meget du hader denne film! Jeg er glad for at jeg ikke læste din anmeldese før jeg så filmen. Men ok, nu ved jeg hvis anmeldelser jeg ALDRIG skal læse igen, hvis du ikke kan se min pointe!
Gravatar

#8 El vez 19 år siden

Jamen...

I traileren ser man også 'hiv op i himlen' effekten. Hvis det ikke er en kæmpe spoiler i sig selv, og rigelig grund til ikke at se filmen overhovedet da det er det absolut eneste seværdige ved den, så ved jeg ikke.

Når man først har set det, mener jeg heller ikke det ikke tager mange gæt at regne ud hvad man har med at gøre. Jeg synes ikke man med rette kan kritisere en anmelder for at nævne noget der bliver vist så tydeligt i traileren til filmen.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#9 Outbound Sith 19 år siden

#8 Jeg må give simpson ret. Skal lige siges, at jeg har ikke set filmen og har heller ikke tænkt mig at gøre det.

Det fremgår ikke tydeligt af traileren, at der er "dem-vi-ikke-taler-om" involveret. Jeg tænkte godt nok, at filmens twist enten var noget psykisk og interessant (altså, lidt á la det, der var bedst ved "A Beautiful Mind") eller også bare en nem "dem-vi-ikke-taler-om"-løsning.

Det viste sig så at være det sidste, men det er ikke noget, som man er helt på det rene med efter at have set traileren.
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#10 filmz-Angel Eyes 19 år siden

Well, jeg vurderede at det ikke gjorde noget at skrive at det drejede sig om rumvæsner, for ærlig talt så er det ikke noget der gør filmen bedre. Det er derimod noget af det som jeg synes er værd at kritisere ved filmen, og hvis man ikke kan skrive det, blot fordi nogle mennesker vil ærge sig over at det er blevet afsløret, ja så er det svært at give udtryk for sin fulde kritik uden at det bliver i vendinger som "...det som vi ikke taler om..." eller "og hvad angår xxx..." etc. Jeg er ked af hvis jeg har gjort oplevelsen af filmen mindre spændende for folk, men nu var min pointe dog også at folk ikke burde tage ind og se den, da den er så dårlig som den er. Normalt ville jeg ikke indkorporere spoilers i min anmeldelse, men i dette tilfælde vurderede jeg at det ikke gjorde noget. Og hvis det gør at #7 ikke vil læse mine andre anmeldelse, så må han jo om det...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz

Skriv ny kommentar: