I det hele taget virker filmen mest af alt som et meget langt tv-afsnit, men man skal vist være en exceptionel stor fan af serien for, at det kan betale sig at smutte i biografen og se den. Til gengæld er der en vis ufrivillig komik at finde i de mange selvmodsigelser og utroværdige detaljer, der gennemsyrer filmen, og i hvor dilettantiske dens efterforskere fremstår. Mest bizart er utvivlsomt et spor i form af en tegning, som tydeligt forestiller en metrostation, men alligevel tager det psykiateren mange timer at gennemskue, at hvis man vender tegningen på hovedet så bliver et W til et M som i metro. Hvis vi virkelig har efterforskere som disse på vor side, kan panikken roligt begynde.
#1 Lehrmann 12 år siden
#2 Nicki52 12 år siden
#3 Riqon 12 år siden
Det trick benyttede Gækkeren engang i en Batman-tegnefilm i Snurre Snups Søndagsklub. Det var tider.
#4 MOVIE1000 12 år siden
#5 Nicki52 12 år siden
"Simon Kvamm er meget overbevisende som psykopat" - Nordjyske
Jyllandsposten beskriver Simon Kvamms rolle utrolig godt
Dog et fejl-citat i Cinemaonline ”…for første gang nogensinde, tager en dansk spillefilm afsæt i en dramatisk og populær Tv-serie.”
#6 BN 12 år siden
Nephew er jo bare en slags kopi af Kliché, krydret med lidt Depeche Mode.
#7 elwood 12 år siden
Et gennembrud
Billede 2
Og det var så sidste gang nogen børn ringede på Flinke Bo's dør til Fastelavn...
Billede 3
Vi smiler altid lige skævt.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#8 MOVIE1000 12 år siden
Ikke i min tossede verden, også har han jo også lavet De eneste to, som også faldt lidt i hak med min musiksmag. Men hver sin smag.
#9 BN 12 år siden
Det var nu mere en konstatering end det var en kritik. Simon Kvamm erkender jo også selv ligheden.
Jeg har intet imod Nephew; de er bedre end gennemsnittet i den danske musikverden. Jeg kan bare bedre lide Klichés gamle plader. :-)
#10 anesbanenes 12 år siden
Hvis du læser anmeldelsen påpeger den også det forkerte i dette citat fra instruktøren af filmen. Hvori består fejlen?