“The Frighteners” 3-disc director’s cut er en glimrende dvd udgivelse, der er filmen værdig i alle henseender. Filmen vidner om Peter Jacksons første samarbejde med Hollywood, hvilket senere skulle bringe bl.a. Midgård til live på så fantastisk vis. Den tekniske præsentation på dvd’en kunne have været en anelse bedre, men der er bestemt ikke blevet sparet på ekstramaterialet.

Filmen er også blevet genudgivet som en 1-disc dvd – uden dokumentaren. Den vurderes til 2/6 i ekstramateriale og 3/6 overall.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 frankdrebin 18 år siden

Rigtig god film, har efterhånden set den en del gange.. Men vidste faktisk ikke at det var Peter Jackson der stod bag kameraet :P
Gravatar

#2 Hal60 18 år siden

Det er jo også en rigtig herlig film... Den skal jeg da eje på dvd; ja, det skal jeg da!
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#3 filmz-smedt-meister 18 år siden

Det samme her... har alle Peter Jacksons film efter hånden, mangler kun den her film og Heavenly Creatures.
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#4 Hal60 18 år siden

Mangler vist selv kun Forgotten Silver og denne...
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#5 pulse83 18 år siden

Så den lige idag for første gang. Udemærket film. Ikke en af Jacksons bedste, men stadigvæk underholdende. Den bliver meget mørk hen imod slutningen, og meget af humoren bliver erstattet af gruen, men det er okay. Det er sådan jeg kan lide PJ. 4/6

Jeg kan dog slet ikke nikke genkendende til at billedet er grynet. Det stod ganske fejlfrit på mit lærred, uden nogen store problemer. Også taget i betragtning af at filmen er 10 år gammel. 5/6

Til gengæld er jeg enig med anmeldelsen af lyden. Surroundlyden virkede langt fra naturlig, men udover det er det et udemærket lydspor. 4/6
Excuse me, Flo!
Gravatar

#6 akerman 18 år siden

Så den også den anden dag, ikke en film jeg brød mig synderligt meget om. Den manglede kød.
Gravatar

#7 elwood 18 år siden

#6 det er spøgelser... 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 davenport 18 år siden

Jeg vil gerne eje den her.

Lige et spørgsmål vedr. Reaperen:
Er der noget i ekstramaterialet, der antyder ligheden med Nazgul? Det er slående som de ligner hinanden, og man kunne godt se det her, som de indledende øvelser til LotR.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#9 Hasselguff 18 år siden

Der er ingen tvivl om, at Reaperen ligner en Ring Wraith, men der bliver ikke nævnt noget om dem i indslaget - "Ringenes Herre" var nok slet ikke dukket 'officielt' op på Jacksons radar på det tidspunkt.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#10 maniac 18 år siden

#9 Næh, men er ekstramaterialet på denne udgivelse ikke produceret efter "Ringenes Herre"-succesen? Så kunne det jo have været de nævnte det :)

Skriv ny kommentar: