“The Frighteners” 3-disc director’s cut er en glimrende dvd udgivelse, der er filmen værdig i alle henseender. Filmen vidner om Peter Jacksons første samarbejde med Hollywood, hvilket senere skulle bringe bl.a. Midgård til live på så fantastisk vis. Den tekniske præsentation på dvd’en kunne have været en anelse bedre, men der er bestemt ikke blevet sparet på ekstramaterialet.
Filmen er også blevet genudgivet som en 1-disc dvd – uden dokumentaren. Den vurderes til 2/6 i ekstramateriale og 3/6 overall.
#1 frankdrebin 18 år siden
#2 Hal60 18 år siden
#3 filmz-smedt-meister 18 år siden
#4 Hal60 18 år siden
#5 pulse83 18 år siden
Jeg kan dog slet ikke nikke genkendende til at billedet er grynet. Det stod ganske fejlfrit på mit lærred, uden nogen store problemer. Også taget i betragtning af at filmen er 10 år gammel. 5/6
Til gengæld er jeg enig med anmeldelsen af lyden. Surroundlyden virkede langt fra naturlig, men udover det er det et udemærket lydspor. 4/6
#6 akerman 18 år siden
#7 elwood 18 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#8 davenport 18 år siden
Lige et spørgsmål vedr. Reaperen:
Er der noget i ekstramaterialet, der antyder ligheden med Nazgul? Det er slående som de ligner hinanden, og man kunne godt se det her, som de indledende øvelser til LotR.
#9 Hasselguff 18 år siden
Der er ingen tvivl om, at Reaperen ligner en Ring Wraith, men der bliver ikke nævnt noget om dem i indslaget - "Ringenes Herre" var nok slet ikke dukket 'officielt' op på Jacksons radar på det tidspunkt.
#10 maniac 18 år siden