Det er i stedet i selve miljøbeskrivelsen, at filmen viser format, og med til den overbevisende tone er det forhold, at hele rollebesætningen er uhyre velspillende. Duperende er ikke mindst Frederikke Dahl Hansen, som til trods for sin unge alder virker komplet troværdig i hovedrollen.

Det er en barsk, usminket virkelighed, vi præsenteres for i “Frit fald”, og man fyldes ofte med væmmelse over begivenhederne, men samtidig også med et håb om, at den unge pige trods alt klarer sig gennem alle strabadserne og kommer ud på den anden side som et stærkere og klogere menneske. Alternativet ville næsten ikke være til at bære.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Nicki52 13 år siden

Så den til forpremiere. Jeg var godt nok glad for jeg kun gav en halvtredser for den. Fandt filmen utroværdig og forudsigelig=kedelig. Synes ikke Espersen klarer det så godt, heller ikke Dar Salim der spiller Hans og mindst af alle Frederikke Dahl Espersen.

Jeg giver den to stjerner fordi Kirsten Olesen spiller en proper rolle. Det er kun derfor. Hun er to stjerner værd som "psycho"-mormor. Resten af filmen og skuespillerne er direkte ligegyldige. Det er første gang jeg sviner en dansk film til. Det er første og sidste gang jeg ser film af Heidi Maria Faisst. For det er virkelig næsten to timers spild af tid.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: