“Gandhi” er en af de meget få film, som ethvert menneske bør se minimum én gang her i livet – en tidløs beretning om en af historiens vigtigste fortalere for fred og forsoning. BD-udgivelsens lydspor er ganske vist middelmådigt, men transferet er glimrende, og ekstramaterialet mønstrer talrige fascinerende anekdoter om både storfilmens tilblivelse og den autentiske legende, den omhandler. Fans af “Gandhi” bør afgjort erhverve den på Blu-ray, selv hvis de allerede ejer den på dvd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 fazz 14 år siden

Den skal hjem og stå i samlingen ;D "Hate the sin, Love the sinner..."
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#2 Skeloboy 14 år siden

Det er på alle måder en mindeværdig film, der på trods af sin længde aldrig bliver kedelig...
Gravatar

#3 filmz-Bruce 14 år siden

Jeg skal ha' 2'eren.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 tranberg 14 år siden

Den film der skabte enorm respekt og ærefrygt overfor Ben Kingsley som eminent skuespiller hos mig.
Den skal erhverves - NU!
The end is closest to the beginning
Gravatar

#5 duuk74 14 år siden

tranberg (4) skrev:
Den film der skabte enorm respekt og ærefrygt overfor Ben Kingsley som eminent skuespiller hos mig.
Den skal erhverves - NU!


Enig. Han røg også på min liste af favorit skuespillere efter jeg havde set den. Måske er det snart på tide med et gensyn.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#6 danschier.dk 14 år siden

Den film forandret mit liv da jeg så den første gang som knægt... Okay lidt kliché-agtig, men det er en helt igennem genial film.
Den film kunne blive en undskyldning for at gå fra DVD til blu-ray.

Skriv ny kommentar: