Hvad der til gengæld dårligt lader sig skjule er, at selvom Oplev gjorde det glimrende, så har Fincher et helt andet arsenal at gøre godt med. Visuelt er filmen ganske enkelt en nydelse at betragte, og man bliver hurtigt fortryllet af synet af den nyfaldne sne og det mytiske landskab. Til gengæld klunter filmen noget gennem sidste akt, hvor den bruger for lang tid på uinteressante plotelementer, som forgængeren fornuftigt spolede hurtigt hen over. Alt i alt er dette dog en særdeles kompetent version, der forhåbentligt klarer sig så godt, at der bliver taget initiativ til at genindspille de to skuffende fortsættelser, der druknede i kedelig tv-æstetik og skrabede produktionsvilkår. Det er trods alt først og fremmest dem, der gevaldigt har brug for nye udgaver.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Slettet Bruger [2092248764] 12 år siden

Babo84 (15) skrev:
Jeg giver blot min mening tilkende

Og jeg gør blot opmærksom på, at filmen ikke er lavet til et dansk publikum.
Gravatar

#22 Babo84 12 år siden

#21

Derfor er den ikke fredet for kritik.
Gravatar

#23 Slettet Bruger [2092248764] 12 år siden

Babo84 (22) skrev:
Derfor er den ikke fredet for kritik.

Det er der vist heller ingen der giver udtryk for. :)
Gravatar

#24 MMB 12 år siden

Babo84 (20) skrev:
#18

Hun er 23 i filmen? Ved ikke helt hvad du mener? Hun rammer ikke noget der ikke er ramt i originalen som jeg ser det.


Har du læst bogen? Det er jo ikke et remake af filmen, men en filmatisering af bogen.
Og godt nok har jeg ikke læst bogen, men blot fordi filmen på nogle punkter ikke minder om den svenske film, så betyder det jo ikke, at det er "forkert."

Personligt fandt jeg Mara fremragende og omtrendt lige så god som Rapace.
Gravatar

#25 Babo84 12 år siden

#24

Ved godt der siges at Finchers udgave blot er en fortolkning af bogen. Men utroligt at så mange ting er så ens. Og ja. De har forlægget, men stadig.
Gravatar

#26 Hr. Nielsen 12 år siden

#25 Du har jo ikke læst bogen, for så ville du måske finde det mindre mærkeligt;)

For at svare på din undren, så mente jeg at du skrev at Salander sine steder i denne udgave mindede dig om en lille/meget ung pige, right?Meget forenklet og firkantet sagt. Omsorgssvigtede børn, som Salander må siges at tilhøre, vil og kan som voksne ofte være følelsesmæssigt infantile, stå lidt i stampe på enkelte områder så at sige, det er slet ikke unormalt. Så hvis Salander i Finchers udgave gav dig sådanne tanker, kan det psykologisk være meget rigtigt ramt og godt set af dig i øvrigt, selv om du antager det som en fejl i filmen. Jeg har jo ikke set den, men synes det lyder som en fin nuance de der så rammer.

I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#27 Babo84 12 år siden

#26

på den måde. Nej, har ikke læst bogen. Kun set filmene. Det er som sådan ikke fejl at Mara ser for piget ud ifht hendes alder i filmen. Jeg havde måske svær ved at købe hendes skuespil i nogle bestemte situationer.
Gravatar

#28 Hr. Nielsen 12 år siden

Babo84 (27) skrev:
Det er som sådan ikke fejl at Mara ser for piget ud ifht hendes alder i filmen.
Troede du mente hendes opførsel?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#29 Babo84 12 år siden

Nej nej. Blot skuespil. Mest i de sekvenser hvor hun skulle forestille at være hård nød ;) Ellers gør hun det fint nok bortset fra hendes accent. Men igen. Jeg foretrækker Noomi. Syne hun ramte tingene bedre.
Gravatar

#30 Hr. Nielsen 12 år siden

#29 Jeg skal give dig en tilbagemelding når jeg engang får set den på BD. Noomi fandt jeg dog var virkelig sej i rollen,
selv om overgangen fra at lade sig udnytte og voldtage, til at hævne sig eller måden hun gjorde det på, var ret markant.
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: