Enhver som har haft den tvivlsomme fornøjelse af et langdistanceforhold vil sandsynligvis kunne finde ekkoer af de følelser i filmen, og selvom humoren undertiden bliver ret plat og temmelig søgt, så får Barrymore og Longs tilbagelænede præstationer alligevel det hele til at glide ned. De fleste romantiske komedier falder enten ud som for grove eller for nuttede, men “Going the Distance” rammer pænt mellem de to yderkanter og er en behageligt sjov oplevelse, mens den varer ved. Javist er filmen en bagatel, men den er en afslappet kær en af slagsen som en sød sommerflirt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Skeloboy 13 år siden

Lyder fornøjelig.

Amerikanske (moderne) romantiske komedier har bestemt ikke en god plads i mit filmunivers. Dog er der et par enkelte undtagelser:
Groundhog Day
50 First Dates
Four Weddings and a Funeral

Kan være denne også er en undtagelse...:)
Gravatar

#2 Lord Beef Jerky 13 år siden

Er Four Weddings And A Funeral ikke en britisk film?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3 Skeloboy 13 år siden

#2 - jo
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 13 år siden

Så er der kun 2 undtagelser =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5 Skeloboy 13 år siden

#4 - jaja, bare træd i det ;)
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 13 år siden

Du nævnte 3, men den ene var britisk... hahahaha! Der er jo kun to! Tag dig sammen!

Sådan =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7 Skeloboy 13 år siden

Hmm...prøver virkelig at tænke på en 3.

There's Something About Mary er faktisk også helt ok..

Det var 3!

Jeg følger denne liste, og kan se, at The Princess Bride også er nævnt...og den er jo på min Top250! og har også overset As Good As It Get...

Det er dog kun 21 film, jeg har set ("later") listen.



Gravatar

#8 dyg 13 år siden

Garden State og (500) Days of Summer vil jeg også mene er rigtig gode bud på amerikanske romcoms.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#9 Skeloboy 13 år siden

#8 - Ville også have sat (500) Days of Summer, men den er slet ikke på ovennævnte liste...

Men den er ej heller så romantisk anlagt. Det er mere en komedie-drama
Gravatar

#10 dyg 13 år siden

Ah, jeg overså helt den liste.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: