Med “Goya’s Ghosts” har instruktøren Milos Forman ramt helt ved siden af sit mål. Filmen bliver aldrig rigtig interessant eller videre fængende, og et forvirret plot uden et klart brændpunkt betyder blot, at filmen i sidste ende fortaber sig i glemslens utaknemmelige dyb.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 frankdrebin 16 år siden

Jeg kan altså aldrig tage Randy Quaid seriøst efter fars fede.... filmende.. Det kan jeg altså ikke.. Beklager..
Gravatar

#2 Slettet Bruger [3714754986] 16 år siden

Filmen bliver aldrig rigtig interessant eller videre fængende, og et forvirret plot uden et klart brændpunkt betyder blot, at filmen i sidste ende fortaber sig i glemslens utaknemmelige dyb.

Så sandt så sandt (borset fra "forvirret plot" - hvordan kan et plot være forvirret? Og forvirrende synes jeg ikke det var, blot kedeligt.)

Ud af de få ting jeg kunne lide ved filmen da jeg for et stykke tid siden (og siden har glemt alt om den), var Natalie Portman's dobbeltrolle, som faktisk virkede ganske god, og hendes præstation inden "dommen", var faktisk rigtig godt, selvom det kun var en meget lille del af filmen.
Senere henne i filmen var hun også god, men på en anden absurd måde som jeg ikke rigtig synes passede ind i filmen - hvilket faktisk var gældende for mange ting.
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!
Gravatar

#3 filmz-rupert giles 16 år siden

Det er virkelig en ræderlig film. Hvordan instruktøren af Gøgereden og især Amadeus er endt med at lave sådan en film er nærmest uforståeligt. Der er noget tv-miniserie over den, på den rigtigt ufede måde. Det er ren triviallitteratur.

Plottet er mere forvirret end forvirrende. Eller måske er det ikke plottet, der er forvirret, men forfatterne? Pointen med filmen bliver i hvert fald aldrig klar og karaktererne er så flade, at man aldrig lærer dem at kende. Især Stellan Skarsgård ser ud som om, han konstant går og leder efter instruktøren. Totalt clueless, og han er ellers en god skuespiller normalt. Natalie Portman bliver ikke brugt til en skid og fik sandsynligvis bedre personinstruktion af George Lucas (tænk over den!!), og det gør virkelig ondt på mig, for jeg elsker hende fandme :-) Garden State, Closer og Beautiful Girls har bevist, at hun godt kan. Her gør hun det bare ikke!

Jeg synes sådan set heller ikke at filmens visuelle stil er så flot, som mange af dagbladenes anmeldere gør den til. Jovist, der er da pæne farver og sommetider flot belysning, men også her virker filmen sært uengageret.

Det gør nærmest ondt i sjælen, at Forman har lavet så dårlig en film, og jeg var dybt forbløffet efter at have set den.

Bvadr!

1 1/2 stjerne ud af 6
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo

Skriv ny kommentar: