Den håndfaste Walt vækker hurtigt glade minder om “Dirty Harry” og Eastwoods navneløse cowboy, men som instruktør på filmen er der ikke desto mindre en ganske anderledes modenhed over ham, og hvad, der umiddelbart ligner en lige ud ad landevejen hævnfilm, viser sig også at have andre lag. Den kan på mange måder ses i forlængelse af film som “De nådesløse” og “Million Dollar Baby”, som ligeledes nægter at have et forsimplet syn på vold, og den demonstrerer, at han som instruktør muligvis er stærkest, når han fortæller ganske simple historier. Eastwood har bekendtgjort, at denne rolle bliver hans sidste foran kameraet, og selvom det er en bittersød afsked i betragtning af, hvor fremragende han er her, så kunne man dårligt have ønsket sig en bedre afrunding. Da filmen afsluttes med lyden af Eastwoods hæse sangstemme på titelnummeret, er det et bevægende øjeblik af mere end én årsag.
#11 filmz-ReignOverMe 15 år siden
Giver filmen et fint 5-tal og anmeldelsen et 6-tal.
Jeg ved ikke hvad jeg skal finde på, at sige om filmen. Ville umiddelbart komme til at gentage anmelderen en hel del.
Men den får et sikkert 5-tal. Den er ikke spor tæt på 6 stjerner, fordi at den jo er en historie lige ud af landevejen, uden de helt store overraskelser. Fra starten ved man på forhånd at den ender med at han bliver blød om hjertet. Men man kan ikke undgå at elske filmen alligevel! Det er en utrolig værdig afslutning som skuespiller for Clint'en.
Med hensyn til skuespillet synes jeg at nabopigen Sue gør det rigtig godt. Drengen Thao er ikke særlig spændende, men jeg mener da bestemt ikke at han er forfærdelig. Han genere mig ikke på den måde! Og bandemedlemmerne spillede rollerne som de skulle. Det var fint at se en masse nye ansigter, det er ved at være sjældent man ser det på amerikanske film.
#12 squee 15 år siden
"Oh, my God, it’s finally happened: Someone made Hey You Kids Get Off My Lawn: The Movie."
#13 The Flash 15 år siden
Filmen får os et sten sikkert 5 tal af mig
#14 Bummerten 15 år siden
Det er dog til at bære over med, så denne film vil blive husket som en lille perle for mig
Den var til 5/6, men pga nabodrengen må den gå med 4/6. Ærgreligt.
#15 elwood 15 år siden
Første movieshot fra Christoffer Nolans Remake af Dennis the Menace, hvor han ligesom med Batman prøver og gøre det hele lidt mere alvorligt.
Scenen viser George Wilsons Første møde med Dennis.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#16 lagoni 15 år siden
#17 MouseMickey 15 år siden
Første gang banden er i politiets søgelys er det jo fordi de har gjort nogle asiatere fortræd.
Men andengang har de dræbt en ubevæbnet og dekoreret amerikansk krigs veteran som har arbejdet for ford i over 50 år, altså en ægte amerikaner. Det er nok lidt svære at slippe afsted med.
#18 lagoni 15 år siden
#19 MouseMickey 15 år siden
Samtidig havde Walt jo også opnået en status som manden der turde gå op mod banden. Når han er væk er der jo ingen til at beskytte dem. Med hensyn til Hmong-samfundet og at de ikke taler om det der sker indbyrdes, så er Walt jo netop ikke en del af Hmong-samfundet og derfor kan de vel godt vidne mod banden.
Men jeg synes ikke at filmen havde noget troværdigheds problem da man efter min mening ikke skal tage Gran Torino alt for seriøst :)
#20 lagoni 15 år siden