Hvis man er fan af instruktøren, så er “Grand Budapest Hotel” en film, man bare må overgive sig til. For skeptikere er her intet nyt under solen; bare mere af det samme. Hvis man formår at lade sig rive med, lover jeg til gengæld en af årets lækreste film – i enhver betydning af ordet. Det er samtidig rart at se, at Wes Anderson stadig kan udvikle sig. Kombinationen af den kunstige og iøjnefaldende stil med en mørkere tone er filmens bedste træk. Hvis det er et hint om hans fremtidige arbejde, så er der meget godt at se frem til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Mikkel Abel 10 år siden

Skulle havde været inde og se den i aftes. Jeg fortryder inderligt...

Jeg så The Darjeeling Limited i sidste uge og var fuldstændig tryllebundet - det samme skete med Moonrise Kingdom. Jeg glæder mig enormt til denne!!

(Og god anmeldelse! Der kun fik mig til at ærge mig endnu mere. :) )
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#2 BN 10 år siden

fra anmeldelsen:

Der er veloplagt (i)slapstick[/i], der ville få Groucho Marx til at vrikke med øjenbrynene[/i]


Husk korrekturlæsning, paideia! :-)
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#3 MMB 10 år siden

BN (2) skrev:
fra anmeldelsen:

Husk korrekturlæsning, paideia! :-)


Mange tak, BN. Fejlen er hermed rettet. :)
Gravatar

#4 Morten Vejlgaard Just 10 år siden

#2 Den skal Johnny Vinther nu ikke høre for. Min kappe :)
Gravatar

#5 Fredag 10 år siden

Så da jeg fandt hans forrige film røvsyg, for at sige det mildt, kan jeg godt glemme alt om denne kan jeg forstå på det. Jeg kunne godt lide Andersons dukkefilm dog:)
Gravatar

#6 Ispep 10 år siden

Jeg synes fint om Wes Anderson, så jeg vil da se denne her uanset.
Gravatar

#7 Fredag 10 år siden

# 6 Uanset hvad?
Gravatar

#8 Ispep 10 år siden

#7

Omtalen.... ;) Læste faktisk ikke anmeldelsen her ;)
Gravatar

#9 bjarke 10 år siden

Jeg kan også kun på det varmeste anbefale, at man besøger Wes Andersons hotel. Her balancerer han dynamisk form og indhold. Æstetisk er han virkelig i overlegent hopla, mens både karakterer og historie ligeledes leveres medrivende. Jeg giver den 5 ud af 6 stjerner.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#10 Eodvv 10 år siden

Spændende æstetik.

Skriv ny kommentar: