Det kan være en smule svært at udpege kernepublikummet til en film som “The Grandmaster”, der vil så utroligt mange ting. Er man indforstået med filmens haltende narrativ, så er filmen en usædvanlig sanseoplevelse, der sjældent ses så gennemført som her. Er man inkarneret kung fu-fan, kan det stærkt anbefales at være opmærksom på Kar Wais tidligere film for at få justeret forventningsniveauet en smule – selvom jeg dog kan love en ordentlig omgang falsk regn til at akkompagnere filmens første (og noget umotiverede) kampscene.
#1 rockysds 11 år siden
Hong Kong-cuttet, Berlin-udgaven, Weinstein eller noget helt fjerde?
#2 The Insider 11 år siden
#3 Kviesgaard 11 år siden
#4 Highland Park 11 år siden
#5 Kviesgaard 11 år siden
Sacré Bleu!
#6 Highland Park 11 år siden
#1: Godt spørgsmål - Jeg hader Weinstein af et godt hjerte for deres konsekvente skamklipning af asiatiske film, men jeg regner stærkt med, at der er tale om Berlinale-udgaven, for både SF's svenske afdeling & Medierådet angiver spilletiden til det samme som den nemlig 123 min.
Desuden har SF Film ikke benyttet sig af nogen af de 3 vederstyggelige Weinstein-trailere til deres promovering af filmen (komplet med malplaceret amerikansk voice-over, RZA-rap etc.) (sådan som eks. Nordisk Film i sin tid gjorde, da de reklamerede for Weinsteins internationale udgave af "Fearless").
Selv har Kar-wai følgende at sige om de forskellige udgaver:
#7 McPeter 11 år siden
Enkelt-scenerne fungerer rigtig godt, men den samlede oplevelse er noget fragmenteret. Men alt i alt var det en spændende oplevelse at se den.
#8 Highland Park 11 år siden
Yderligere info om den internationale udgave:
&
#9 rockysds 11 år siden