“Green Zone” er en action-thriller, der lever af sit høje tempo i en hektisk realistisk stil. Den hæsblæsende action arbejder dog noget alene i bestræbelsen på at underholde tilskueren, for plottet har svært ved at mobilisere den nødvendige spænding, og den påståede kritiske vinkel på Irak-krigen fortoner sig i endimensionelle skurke langt fra dem, der egentligt burde stå til ansvar.
#11 BN 14 år siden
Personligt havde jeg håbet, at det var The Insider der skulle anmelde 'The Green Zone' - det havde givet mig et bedre forhåndsbillede af filmen.
#12 filmz-Bruce 14 år siden
#13 filmz-ab 14 år siden
#14 BN 14 år siden
Plottet lyder ikke interessant i mine ører, men det skyldes nok, at jeg er blevet lidt forvænt efter Greengrass' to "Bourne"-film. Jeg forventer noget ANDET, også med hensyn til Matt Damon's karakter i 'Green Zone'.
Jeg er således helt åben og fordomsfri, når konen og jeg på fredag tager ind og ser den i Hvilkenby's biograf.
#15 filmz-ab 14 år siden
Jeg skal helt klart også se den i bio, og håber at den kan levere varen. Jeg elsker også Greengrass. Men jeg er dog gået lidt ned i forventninger, men jeg regner stadig med en seværdig oplevelse.
#16 BN 14 år siden
Sådan vil jeg også beskrive min egen forventning til filmens kvalitet. Og skulle den hæve sig over dette niveau, er det jo bare godt. ;-)
#17 zamm- 14 år siden
#18 kasperfmn 14 år siden
#19 filmz-ab 14 år siden
#20 filmz-Bruce 14 år siden