Det er svært på nogen måde at forstå, hvorfor filmen er blevet genindspillet. Der bliver ikke føjet noget som helst til originalen – man har blot kopieret og så klippet og klistret lidt her og der. I USA har publikum taget filmen til sig, og der er endda blevet udgivet karaokeversioner til biografen, så publikum kan sidde og synge med. Det lyder dog nærmest som 116 minutter i det rene helvede, hvis man skulle udsætte sig selv for det…

Det kunne tænkes, at den positive modtagelse skyldes et andet forhold til den periode, “Hairspray” foregår i, hvor det ikke gør noget, at problemstillingerne er ‘dummet’ ned. Naivitet kan naturligvis have sin charme af og til, men for denne letbenede sværvægter af en musical virker det næsten som om, man latterliggør en periode af et lands historie i en tid, hvor der ellers er nok af emner at lave film med en social samvittighed om.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MTK 16 år siden

Tror ikke der nogensinde har været, eller kommer, en film jeg har så lidt lyst til at se.
Gravatar

#2 filmz-Kadann 16 år siden

Arh, jeg tror også jeg napper AvP2, før jeg ser denne her.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#3 filmz-BrotherJack 16 år siden

Man gør vel bare en John Waters-film seværdig for et nyt publikum. Den ser virkelig uinteressant ud, synes jeg. Og lidt "gimmick-præget": John Travolta som dame, osv..

Øv, endnu en fejl a lá "The Producers".

Michelle Pfeiffer ser dog meget indbydende ud.. På mange måder..
Gravatar

#4 dolphinfriendly 16 år siden

Jeg er helt uenig i anmeldelse og fandt "Hairspray" både overraskende charmerende, underholdende og humoristisk. Nu skal filmen ses som en musical på egne præmisser, som jeg absolut mener den fuldbyrder.

5/6 herfra.

Gravatar

#5 Winniepooh 16 år siden

Jeg vil gerne se den.

Men det kan nok godt vente til den kommer på DVD.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#6 chuck 16 år siden

#4 Vil give dig delvis ret.

Var meget overrasket over den negative kritik. Jeg plejer ellers at være meget enig med dine anmeldelser Helle, men hvis du ikke syntes den havde en ironisk distance til sig selv, så forstår jeg godt din kritik. Det syntes jeg den havde og fandt den meget morsom og musikken fangede mig også, og jeg er normalt ikke glad for musicals.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#7 ace#1 16 år siden

Se... nu er jeg jo 'The Shit' når det kommer til musicals, hvis jeg selv skal sige det i hvert fald ;)
Denne film har i USA fået en voldsom markedsføring som en 'Dansefilm', og lige netop af den grund synes jeg den har sin berettigelse! Alle moves er så tidstypiske og kniv skarpt leveret, og det fortjener lidt kredit synes jeg. Specielt nummeret Run And Tell That er jo helt svine fedt!
Jeg er helt enig i, at filmen er for lang - og går i stå i midten, men der er så højt humør i 90 % af filmen, at man selv sidder med et smil i hele skærmen.
- Den når dog slet ikke scene-udgaven til sokkeholderne!
4/6
Gravatar

#8 BevarThemsen 16 år siden

utroligt nok skal jeg ind og se den med mine kusiner .. hvorfor siger man ja til sådan noget?
Troen kan flytte bjerge, men den kan sgu ikke hente bajere!
Gravatar

#9 Julian 16 år siden

Jeg har lige været inde og se den. Jeg var rigtig godt underholdt hele vejen igennem, og det kvalificerer den til et klart

4 ud af 6

Sangene var ikke fantastiske men stadig fængende nok til, at mit ene ben sad og bouncede med til rytmen - helt af sig selv. De havde ramt den tidstypiske stemning lige i øjet.
"You can't take the sky from me" Firefly Theme
Gravatar

#10 filmz-misskoenig 16 år siden

Synes nu også den var ret så sød. Underholdning - intet mere intet mindre. Synes i hvert fald ikke den fortjener den anmeldelse, den har fået. Mener ikke den "gør grin" med sin tid - mener den tegner et billede af tiden i et romantiseret syn - med humor og charme. En dejlig musical på film...

Skriv ny kommentar: