“Hannibal Rising” ender som en velmenende, men forholdsvis ligegyldig parentes i serien om kannibalen Hannibal, der nok vidner om, at Harris én gang for alle burde begrave Dr. Lecter. Denne filmiske sammenkogsret kan nemlig ikke reddes, selv med en god flaske Chianti.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 cans 17 år siden

#10 Nu ved jeg ikke hvor meget du er inde på imdb, men hver gang der kommer en bare lidt stort opsat film frem, så kan du se i dagene op til og omkring premier-datoen, at alle(!) reviews af filmene er ustyrligt positive, alle "anmeldere" giver den pågældende film 9-10 stjerner, og det er "den bedste i serien" / "på højde med (indsæt stor-film i samme genre her), hvis ikke bedre" og så videre.. det er filmstudierne der betaler folk for at skrive falske positive anmeldelser, og det er en lam og plat måde at skabe hype til en middelmådig film.. som regel har "anmelderne" lige oprettet sig som bruger, og det er deres første post/comment derinde, hvilket er en god måde at spotte dem på.
Er jeg den eneste der har lagt mærke til det?
Famous last words: "what duck?"
Gravatar

#12 HonoDelLoce 17 år siden

#11

Har du noget bevis for, at det er "filmstudierne" der betaler folk for at "skrive falske positive anmeldelser" ?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#13 filmz-Sjovhat 17 år siden

#11

Christ, du har sgu ret, 4 af de 6 der han anmeldt Hannibal Rising på Imdb har givet den topkarektere og de har alle kun anmeldt den som den eneste film.
Men om det er en "konspiration" fra filmselskaberne er måske at drage forhastede konklutioner, men det er da ikke utænkeligt...
Gravatar

#14 filmz-Le Samouraï 17 år siden

#12 - Det var meget omtalt, da fænomenet dukkede op for 4-5 år siden. Bl.a. havde IMDB selv en artikel oppe om problemet.

Det er ret nemt at google artikler om emnet. Her er fx en:
http://www.hollywoodbitchslap.com/feature.php?feat...

Her er en diskussion om emnet på HTF:
http://www.hometheaterforum.com/htf/archive/index....
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#15 HonoDelLoce 17 år siden

#14

Hihi, det har jeg bare slet ikke fanget noget af, det der :D Nu bruger jeg heldigvis personligt selv kun IMdB til at tjekke cast og plot-detaljer om film :D Deres rating siger mig ikke så meget :D

Men det forklarer da en hel del om en del film :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#16 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Jep :-)

Jeg giver heller ikke en pind for IMDB's ratings af nye film af samme grund.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#17 elwood 17 år siden

folk på IMDB er jo også så flinke mod hinanden hvis de ikke er enige læs: damm de kan gå amok over de helt små ting.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#18 filmz-Munk 17 år siden

Det er sku synd når de kaster sig ud i film om en karakter som Hannibal Lecter, hvis de så ikke kan holde niveauet.

De oprindelige film er gode, med Silence of the lambs i særklasse, mens bøgerne er helt igennem sublime. De fortæller så meget mere om Hannibals personlighed og karakter.
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets."
- Steve Carell
Gravatar

#19 filmz-LBA 17 år siden

Jeg så filmen igår aftes, og jeg må indrømme at jeg var positivt overrasket over den. Nuvel, den er og bliver ikke en klassiker, som "Ondskabens Øjne". Og ja, Anthony Hopkins er svær at slå af banen med hans præstation. Og ja, jeg mener heller ikke, at der skal laves flere film eller bøger baseret på denne figur, da det vil ødelægge den. Det "fede" ved Hannibal Lecter er jo, som anmelderen skriver, at han er mystisk og at man ikke kender til hans baggrund. Det gør vi så nu. I grove træk i hvert fald.

Men bortset fra disse ting, så syntes jeg, at filmen var underholdende, flot filmet og Gaspard Ulliels (kan ikke huske, hvordan hans navn staves) præstation var glimrende. Hans version af en ung Hannibal Lecter var virkelig troværdig. Filmen var ikke alt for "sødsuppe-agtig", hvilket jeg frygtede lidt (med henblik på Hannibals forhold til hans søster). Historien er en typisk "jeg-vil-have-hævn-historie", men den er glimrende fortalt. I bund og grund en udmærket film. Fire stjerner ud af seks fra mig.
Gravatar

#20 filmz-d4||3 17 år siden

Var inde og se den igår aftes..
Den var god nok, jeg sys at han spiller rollen ret godt som den skumle psykopat Hannibal.
Dog fanger den aldrig på samme måde som nogen af de andre sys jeg, men det har nok lidt at gøre med Anthony Hopkins.

Skriv ny kommentar: