“Hannibal Rising” ender som en velmenende, men forholdsvis ligegyldig parentes i serien om kannibalen Hannibal, der nok vidner om, at Harris én gang for alle burde begrave Dr. Lecter. Denne filmiske sammenkogsret kan nemlig ikke reddes, selv med en god flaske Chianti.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 thomasegebaek 17 år siden

Hannibal har da aldrig været en decideret skurk?
Gravatar

#2 filmz-Scarface 17 år siden

Nej, bare syg i skalden.
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#3 lagoni 17 år siden

Nu har jeg ikke set filmen, men har svært ved at tage den der maske seriøst - men det smil ligner den noget fra Scary Movie.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#4 filmz-Narniabæver 17 år siden

Jeg er enig Scarface!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#5 jesperhp 17 år siden

#4 Enig! Hvorfor skal den have den der næse??

Den minder mig om første gang man så Eowyns hjelm i LOTR 3 traileren - for mig lignede den noget i retning af en dåse flåede tomater.
Gravatar

#6 filmz-Le Samouraï 17 år siden

#5 - Næsen har med maskens oprindelse at gøre. Men ellers synes jeg også det er et plat forsøg på at skabe visuel sammenhæng mellem SotL og denne her.

Jeg er stort set enig med anmelderen. Jeg havde frygtet en virkelig slem lommepsykologisk udredning af Hannibals bevæggrunde, men sjovt nok, så var det det, der for mig fungerede bedst i filmen. Resten er bare tomgang. Hverken skuespilleren, der spiller Hannibal, eller hans modstander er interessante nok til at holde nogen form for spænding gående.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#7 nygaardpetersen 17 år siden

Har den ikke først premire fredag?
Gravatar

#8 filmz-Angel Eyes 17 år siden

jo da :)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#9 Hal60 17 år siden

Nå ja, men den skal da ses alligevel...
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#10 filmz-Sjovhat 17 år siden

inden på imdb, har næsten alle der har stemt sagt at det er en af de bedste hannibal film, men den skal da ses

Skriv ny kommentar: