“Hannibal Rising” er en besynderlig film… Den er vældig flot, ensemblet er spækket med talentfulde sjæle, og Peter Webber er tydeligvis en kompetent instruktør. Men filmen er blottet for uhygge og substans, og havde det ikke været for et par yderst påklistrede elementer, havde forbindelsen imellem filmen og resten af produktionerne om den kannibalistiske Hannibal Lecter været ikke-eksisterende. Filmen ser nydelig ud på dvd, og lydsporet er også glimrende. Der er dog intet interessant ekstramateriale, så udelukkende de mest overbærende Lecter-fans, der bare må eje alt, der har med gutten at gøre, bør investere i skiven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-DocDoom 16 år siden

Elendig film, der slet ikke har noget af stemningen fra de øvrige film. Jeg var skuffet over Hannibal, men med denne er det jo gået HELT galt. Og så det totalt irriterende smil han har, man har jo lyst til at stikke ham en flad.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#12 filmz-Aras 16 år siden

Det er rigtigt, at ligheden mellem denne og de andre film om Hannibal ikke er særlig stor, men hvis man lader vær med konstant at sammenligne filmen med de forgående, så er den faktisk ikke helt tosset. Det er en helt anden genre, hvilket er ret ærgerligt og det er bl.a. det der er med til at give en "skillevæg" mellem denne og de andre film. Eftersom jeg kun havde hørt dårligt om filmen før jeg så den, så synes jeg faktisk den er okay..

#11 Jeg synes også hans smil var plat - han så jo ret latterlig ud! :-p
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#13 icetea 16 år siden

#8 Jeg må også indrømme at jeg faktisk aldrig har set de gamle Lecter film, nok også derfor jeg ikke synes denne er helt så elendig som alle siger :P
Gravatar

#14 jesperhp 16 år siden

Hold kæft en dårlig film! Den er ikke spændende, og uhyggen er gået fløjten til fordel for en ufrivillig komik fra hovedrolleindehaverens side. Og hvorfor pokker skal vi se, at skurken får barberet bryst:S?
Gravatar

#15 Bohemian 16 år siden

Jeg har kun set Silence of the lambs, har Red Dragon stående, men har ikke fået skaffet mig Hannibal endnu.

Men kan forstå man måske bare skal springe denne over.
Free in serenity.
Gravatar

#16 Riqon 15 år siden

#15 - Jeg vil mene, den alligevel er værd at se, men gem den til sidst.
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: