“Hannibal Rising” er en besynderlig film… Den er vældig flot, ensemblet er spækket med talentfulde sjæle, og Peter Webber er tydeligvis en kompetent instruktør. Men filmen er blottet for uhygge og substans, og havde det ikke været for et par yderst påklistrede elementer, havde forbindelsen imellem filmen og resten af produktionerne om den kannibalistiske Hannibal Lecter været ikke-eksisterende. Filmen ser nydelig ud på dvd, og lydsporet er også glimrende. Der er dog intet interessant ekstramateriale, så udelukkende de mest overbærende Lecter-fans, der bare må eje alt, der har med gutten at gøre, bør investere i skiven.
#1 fatcat 17 år siden
At sammenligne den med "The Silence of the Lambs" vil være en joke - og selv den mere ujævne "Hannibal" er tifold mere spændende end dette forsøg på at vride de sidste penge ud af serien.
"The red dragon" og den første filmatisering "Manhunter" er sammen med "The Silence of the Lambs" er eksempler på hvordan spændingen kan bygges op og få mig ud på kanten af stolen.
"Hannibal" var en skuffelse - men kan IMO godt gå an i serien. Men jeg ville faktisk helst ikke have set "Hannibal Rising" - den ødelagde mere end den gavnede. Jeg har ikke behov for (fandt jeg ud af) at vide hvorfor Lecter er som han er. Meget bedre at være uvidende.
Til dem som ikke har set "Hannibal Rising" endnu vil jeg foreslå at i lader være...
#2 icetea 17 år siden
#3 filmz-michael_l 17 år siden
#4 filmz-Daniel_Logan 17 år siden
Derudover er skildringen af skurkene også helt hen i vejret, hvor især Rhys Ifans er komplet fejlcastet. Det er så meget cliché at det nærmest er kitch. Det er dog svært at pege fingre, idet bogen er næsten ligeså ringe. Thomas Harris har solgt helt ud, og fucked sit ry som forfatter fuldstændig up. Det ændrer ikke ved at Red Dragon-Silence of the Lambs-Hannibal er en mesterlig trilogy, men det er fucking ærgeligt.
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#5 filmz-clark 17 år siden
0 ud af 6
#6 nygaardpetersen 17 år siden
#7 Riqon 17 år siden
#8 fatcat 17 år siden
The Silence er stadig en af de bedste film jeg nogensinde har set - et mesterværk
#9 filmz-grev_michal 17 år siden
Helt enig med dig Clark.
Det uhyggelige omkring Hannibal var at man faktisk ikke vidste meget om ham, andet end han var lettere forstyrret hehe :)
I denne film skal det hele udpensles i diverse psykologiske smører omkring dårlig barndom og på rigtig pædagogisk manér forklares at ondskab har en årsåg. ....bla bla miljø, opvækst osv.
Hannibal var sgu noget mere uhyggelig da man bare troede han var inkarnationen af ondskab og genialitet :D
Skrot denne film og gense den første istedet.
#10 filmz-zeK 17 år siden