“Hannibal Rising” er en besynderlig film… Den er vældig flot, ensemblet er spækket med talentfulde sjæle, og Peter Webber er tydeligvis en kompetent instruktør. Men filmen er blottet for uhygge og substans, og havde det ikke været for et par yderst påklistrede elementer, havde forbindelsen imellem filmen og resten af produktionerne om den kannibalistiske Hannibal Lecter været ikke-eksisterende. Filmen ser nydelig ud på dvd, og lydsporet er også glimrende. Der er dog intet interessant ekstramateriale, så udelukkende de mest overbærende Lecter-fans, der bare må eje alt, der har med gutten at gøre, bør investere i skiven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 fatcat 16 år siden

Jeg må sige at jeg er helt enig i denne anmeldelse. En komplet overflødig film - visuel flot, men nærmest kedelig.

At sammenligne den med "The Silence of the Lambs" vil være en joke - og selv den mere ujævne "Hannibal" er tifold mere spændende end dette forsøg på at vride de sidste penge ud af serien.

"The red dragon" og den første filmatisering "Manhunter" er sammen med "The Silence of the Lambs" er eksempler på hvordan spændingen kan bygges op og få mig ud på kanten af stolen.

"Hannibal" var en skuffelse - men kan IMO godt gå an i serien. Men jeg ville faktisk helst ikke have set "Hannibal Rising" - den ødelagde mere end den gavnede. Jeg har ikke behov for (fandt jeg ud af) at vide hvorfor Lecter er som han er. Meget bedre at være uvidende.

Til dem som ikke har set "Hannibal Rising" endnu vil jeg foreslå at i lader være...
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#2 icetea 16 år siden

Ah, er ikke helt enig, synes godt den kunne få 1 stjerne mere hehe, men så heller ikke mere. Det er rigtigt at der næsten ikke er noget uhygge i, blev også rimelig skuffet over filmen, så er glad for jeg ikke brugte penge på den :)
Gravatar

#3 filmz-michael_l 16 år siden

Jeg er også helt enig i anmeldelsen. Så den tilfældigvis i søndags og sad faktisk og kedede mig. Helt sikkert flot og professionelt lavet, men historien var absolut uinteressant og tilføjer intet til historien om Hannibal Lector. Tværtimod trækker den bare ned, fordi skildringen var så meget mere gennemført i skikkelse af Anthony Hopkins. Selv på leje-DVD en tilfældig regnvejrsaften, hvor du ikke forventer andet end et minimum af underholdning, kan denne film ikke anbefales (2/6).
Gravatar

#4 filmz-Daniel_Logan 16 år siden

Er til dels enig med folk her, men vil i bedømmelsen af selve filmen trække en stjerne fra. Gaspard Ulliel (sp?) er forfærdelig i denne rolle. En af de dårligste præstationer jeg nogensinde har set, hvilket er mærkeligt siden han var udemærket i Un Long Dimanche de Fianceilles (sp?). Den eneste forklaring kan være at han har fået at vide at han skulle forsøge at imitere Hopkins' udstråling, hvilket ikke er lykkedes.

Derudover er skildringen af skurkene også helt hen i vejret, hvor især Rhys Ifans er komplet fejlcastet. Det er så meget cliché at det nærmest er kitch. Det er dog svært at pege fingre, idet bogen er næsten ligeså ringe. Thomas Harris har solgt helt ud, og fucked sit ry som forfatter fuldstændig up. Det ændrer ikke ved at Red Dragon-Silence of the Lambs-Hannibal er en mesterlig trilogy, men det er fucking ærgeligt.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#5 filmz-clark 16 år siden

Noget bras... irriterende at myten om Lecter bliver smadret i løbet af filmen. Gid jeg ikke havde set den! Det minder mig om dengang hvor unge Skywalkers kræfter blev forklaret med indholdet af særlige molekyler i hans blod... magien smadres

0 ud af 6
Gravatar

#6 nygaardpetersen 16 år siden

Jep enig med anmelderen. En meget dårlig enig. Synes dog skuespilleren der spiller Hannibal spiller utrolig dårligt.
Gravatar

#7 Riqon 16 år siden

Jeg har ikke set de gamle Lecter-film, men var da vældig godt underholdt under denne, såeh... 3/6
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#8 fatcat 16 år siden

#7 - hvis du virkelig ikke har set de oprindelige Lecter film - så har du virkelig noget at se frem til. Du kan jo vælge at se dem tidsmæssigt kronologisk - alstå The Red Dragon, The Silence of the Lambs og så Hannibal - det vil være en oplevelse de fleste herinde på Filmz ikke kan få...

The Silence er stadig en af de bedste film jeg nogensinde har set - et mesterværk
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#9 filmz-grev_michal 16 år siden

#5

Helt enig med dig Clark.

Det uhyggelige omkring Hannibal var at man faktisk ikke vidste meget om ham, andet end han var lettere forstyrret hehe :)

I denne film skal det hele udpensles i diverse psykologiske smører omkring dårlig barndom og på rigtig pædagogisk manér forklares at ondskab har en årsåg. ....bla bla miljø, opvækst osv.

Hannibal var sgu noget mere uhyggelig da man bare troede han var inkarnationen af ondskab og genialitet :D

Skrot denne film og gense den første istedet.
Gravatar

#10 filmz-zeK 16 år siden

Helt klart en rigtig fed film, hvor de får en til og holde med skurken. Jeg har set den mange gange, og synes den er lige fed hvergang.
Well, film er altid godt .. på den ene eller anden måde :D!

Skriv ny kommentar: