Afslutningen på serien betyder selvsagt også, at vi langt om længe når det punkt, hvor Harry må marchere mod skæbnen for omsider at krydse tryllestav med Voldemort, men selvom det bliver et forventeligt stort øjeblik, så forbliver “Harry Potter og dødsregalierne: Del 2” en følelsesmæssig relativt fjern størrelse. “Del 1” sluttede med en decideret tåreprovokerende tone, og der er ganske enkelt ikke noget tilsvarende her. Man er underholdt, men egentlig ikke voldsomt engageret af fortællingen.

Filmens kluntede epilog er dog det eneste deciderede fejltrin, og ellers så står “Harry Potter og dødsregalierne: Del 2” tilbage som en tilfredsstillende afrunding på en lang serie, der trods skiftende instruktører og store op- og nedture har formået at holde et imponerende højt niveau. Daniel Radcliffe selv har modtaget en del hårde ord for rollen som drengen med lyn-arret, men han gør sin smalle skikkelse og åbne udtryk til et aktiv her og forlader serien som dens ubestridte hovedperson med sin hidtil stærkeste præstation. Også for ham bliver dette på alle måder et værdigt punktum.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 BN 13 år siden

Babo84 (89) skrev:
:)

Du mener Moonraker ikke var god? :)

Haha. Nej. Det bedste i den er John Barrys musik, billedsiden, scenen med den centrifugale astronaut-træningsmaskine, Bonds kamp mod en asiatisk fyr i en høj bygning og Bond på fuglejagt sammen med filmens skurk. Resten er ret forglemmeligt.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#92 Riqon 13 år siden

Foeller (2) skrev:
Er meget uenig med anmelder i, at filmen er en følelsesmæssig fjern størrelse. Jeg synes, den formåede, at formåede involvere seeren langt bedre end forgængeren.

Pudsigt, som man kan opleve film så helt igennem modsat. Den sidste film havde emotionel kant og var fokuseret på karakterudvikling og fik virkelig fanget dynamikken mellem Harry, Ron og Hermione, mens denne film skøjtede lettere elefant over ethvert øjeblik, der potentielt kunne have inddraget os (måske lige netop med undtagelse af Snape-plottet, som anmelder også er inde på). Det værste øjeblik var dog
Neville Longbottoms klichéfyldte tale foran Voldemort, som virkelig hang én langt ud af halsen. Jeg har aldrig i en biograf været mere fristet til at lave en højlydt pruttelyd for at udtrykke min afsky.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#93 MMB 13 år siden

Tja, sådan er man jo så forskellige. :)

Med hensyn til
Longbottoms tale, så har du vel nok ret, selvom det ikke irriterede mig selv store. Dog synes jeg, at scenen, som kom før talen, var fucking hilarious! Altså, hvor Voldemort spørger, hvem der vil gå over på sin side! :)
Gravatar

#94 Batsy 13 år siden

93# Hans grin var badass! =P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#95 MOVIE1000 13 år siden

#94 Til grin noget det værste ved hele filmen er hans grin.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#96 Batsy 13 år siden

95# Det er komisk, men ser intet galt i det (=
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#97 Alex- 13 år siden

Foeller (88) skrev:
Men sådan et det jo også i bøgerne? Det hedder Spektral Transferens.

Det gør det da bare værre, at de så ikke engang har rettet på det, men tja ved ikke hvad de ellers skulle have gjort. :/ Det virker bare rigtig dumt.
Gravatar

#98 Riqon 13 år siden

AlexMilo (97) skrev:
Det gør det da bare værre, at de så ikke engang har rettet på det, men tja ved ikke hvad de ellers skulle have gjort. :/ Det virker bare rigtig dumt.

If it ain't broke, don't fix it.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#99 Nicki52 13 år siden

MOVIE1000 (85) skrev:

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 - 6/6
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 - 5/6

:)

Jeg forstår dog ikke dit valg af stjerner. Jeg ser Part 1 som et af de svagste led. Alt for langtrukken uden at bringe spændingen op. Det på ministeriet kunne godt være spændende, istedet for kedeligt.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#100 MOVIE1000 13 år siden

#99 jeg ser den som meget tro mod bogen, og for dem som synes at jeg tager fejl, så synes jeg at den er utrolgi underholdene og holder et godt tempo som vi manglede ligesiden Fangen fra azkaban. Den er dyster, sjov, spændende og til tider en smule uhyggelig for det mindre publikum, og der er bare en stemning som jeg synes passer perfekt ind i Harry Potter universet. Mhs. scenen i ministeriet den var spændende, de kunne til enhver tid til forvandles tilbage til deres eget udseende og dementorer og troldmænd der jager dem og man ved ikke om de bliver fanget, synes du da ikke at det er spændende?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: