Afslutningen på serien betyder selvsagt også, at vi langt om længe når det punkt, hvor Harry må marchere mod skæbnen for omsider at krydse tryllestav med Voldemort, men selvom det bliver et forventeligt stort øjeblik, så forbliver “Harry Potter og dødsregalierne: Del 2” en følelsesmæssig relativt fjern størrelse. “Del 1” sluttede med en decideret tåreprovokerende tone, og der er ganske enkelt ikke noget tilsvarende her. Man er underholdt, men egentlig ikke voldsomt engageret af fortællingen.

Filmens kluntede epilog er dog det eneste deciderede fejltrin, og ellers så står “Harry Potter og dødsregalierne: Del 2” tilbage som en tilfredsstillende afrunding på en lang serie, der trods skiftende instruktører og store op- og nedture har formået at holde et imponerende højt niveau. Daniel Radcliffe selv har modtaget en del hårde ord for rollen som drengen med lyn-arret, men han gør sin smalle skikkelse og åbne udtryk til et aktiv her og forlader serien som dens ubestridte hovedperson med sin hidtil stærkeste præstation. Også for ham bliver dette på alle måder et værdigt punktum.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Slettet Bruger [2154971915] 12 år siden

#8: Det har lige fra seriens første kapitel været et tema, at Voldemort er besat af at blive udødelig (han prøver jo at hugge De Vises Sten i etteren af netop den grund), så for mig at se er horcruxer derimod helt i ånd med netop det tema.
Gravatar

#12 MMB 12 år siden

#10

Der var også et par stykker i salen, der grinte over make up'en i epilogen ved mig, men det tænkte jeg ikke så meget over. Jeg synes dog epilogen er ret vellykket, selvom make up'en godt kunne have været en anelse bedre, men den er slet, slet ikke morsom.

Jeg synes dog, at
skikkelsen under bordet blev forklaret fint.


Egentlig synes jeg ikke de scener du nævner mangler gennemslagskraft, især ikke Molly's som jeg synes sad i skabet, og Hagrid er også tilpas nok med i filmen.

Jeg er dog tilbøjelig til at give dig ret angående
Freds død
Gravatar

#13 Batsy 12 år siden

Harry Potter and the deatly hallows part 2


Syndes det var et brag af en slutning, man fik dog aldrig en tåre men man fik stadigvæk det den der klump i halsen, at noget gjorde ondt i ens sind

Filmen har fantatiske præstationer, især Rickman formår virkelig at begejstre under hele filmen, og Ralph Finnes formår virkelig at virke ond, hadefuld igenmen alle 4 film han har været med i!, han er og med bedst til at være ond PERIOD De tre trøkløver er os blevet så gode igenmen de her film og lige fra starten af franchisen har de altid givet et fremragende stykke job, plus de mindre roller som Maggie Smith, Michael Gambon osv er fremragende godt stykke skuespil fra dem alle, skuespillet i harry potter har aldrig fejlet, ALDRIG ja jeg synes Robert Pattinson var god i HP 4

Selvom der mangler mange dele i den er film fra bogen, synes jeg at det været en rigtig god slutningen på vore kære Harry i film udgavenerne, og jeg er tilfreds og skal bestemt have den her i min HP samling

Hands down to Daniel Radflife, alle Harry potter instruktørene og skuespillerne, ja dem alle sammen der stået bag alle disse 8 film, til at formå at lave en fantatisk magisk verden fra en verdens sælgende bog serie til et flot, smukt, medrivende og magisk stykke(er) Film håndværk

5/6 til den her film

et kæmpe 6/6 til hele franchisen, kommer til at savne at se Harry på biograf læderet og håber at Hollywood holder sig langt væk fre Remakes, prequels og hvad ved jeg

Men en ting jeg ikke forstår, hvordan er det lige Harry for oldestaven i hans ejedømme i bogen og i filmen please vær venlig at give et godt og måske kort svar!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#14 Slettet Bruger [2154971915] 12 år siden

#12: Det er som sådan heller ikke fordi, at jeg er decideret utilfreds med de nævnte scener, slet ikke. Jeg synes blot, at tempoet igennem hele filmen var så højt, at filmen måske kunne have draget fordel af at have dvælet lidt mere ved afrundingen af de nævnte personer (så vidt jeg husker, er denne film den korteste af dem alle). Især da vi har fulgt dem gennem så mange år.
Mht. Mollys scene er jeg nok også lidt påvirket af, at jeg kommer til at sammenligne den med bog-udgaven, hvor netop den replik simpelthen bare fungerer så fantastisk i bøgerne pga., at brugen af et ord som "bitch" er så usædvanligt for sprogtonen i bøgerne.

Men igen, det er overhovedet ikke noget, der ødelægger filmen eller ændrer det faktum, at jeg er rigtig, rigtig glad for den sidste film. Jeg glæder mig allerede til at se den igen!

Mht.
skikkelsen under bordet må filmen kræve et ekstra gennemsyn - måske jeg ikke var ordentlig opmærksom på forklaringen heraf? Dog var hele King's Cross-scenen efter min mening utrolig godt visualiseret og som taget ud af bogen.
Gravatar

#15 MMB 12 år siden

@Batsy

Her er Eberts anmeldelse: http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/artic...
Han giver den 3,5/4
Gravatar

#16 MMB 12 år siden

#14

Når du siger, det er den korteste film, så skal du jo tænke på, at det her jo kun svarer til en halv bog. 5'eren er derimod alt for kort i forhold til bogen, men det er jo en anden snak. Jeg synes ikke, filmen skulle være mange minutter længere, men lidt mere dvælen ville have været fint. :)

Med hensyn til
skikkelsen på King's Cross så må jeg indrømme, at jeg i hvert fald ikke lagde mærke til en mangel i forklaringen. Hvad synes du da, der mangler at blive forklaret? Dog dvælede jeg ikke så meget ved det, da jeg godt kendte forklaringen på forhånd...


Gravatar

#17 Batsy 12 år siden

15# Mange tak

ingen der kan svare på mit spørgsmål, der er inde i spoiler markering, og ja du skal have set filmen og bogen før du åbner!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#18 MMB 12 år siden

#17

Skal jeg da nok. ;)

Først har Dumbledore staven, men derefter afværger Malfoy ham, således at Malfoy bliver ham, som har oldstaven. Det er ligemeget, at Snape dræber ham, da det er Malfoy, som afværger ham.
Herefter får Harry besiddelse af Malfoys tryllestav ved Malfoy Manor, og selvom det kun er Malfoys normale tryllestav, som han får der, så får han også besiddelse af oldstaven der.
Gravatar

#19 MMB 12 år siden

Foeller (15) skrev:
@Batsy

Her er Eberts anmeldelse: http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/artic...
Han giver den 3,5/4


Jeg synes forresten ikke særlig godt om Eberts anmeldelse. Han kommer sådan set ikke ind på nogen egentlige kritikpunkter, og selvom han fremhæver birollerne og siger, at de udspiller hovedrollerne, så synes jeg faktisk ikke, det er så tydeligt i lige netop den her film. Det er i hvert fald den film, det er mindst tydeligt i!
Gravatar

#20 Batsy 12 år siden

19# Maggie smith er den ultmative badass gammel kvinde
da hun smed snape ud af Hogwarts, wow mig og min ven sagde tænkte bare "badass wizard women" =P


men ja, er enig med dig, men ved ikke helt men synes Ebert er sjov at følge og er uenig med mange af hans andmeldser, han giver Trans 2 nemlig 2 stjerner og 3'eren kun 1, men det jo smag og behag kan man vel jo altid sige!


"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Skriv ny kommentar: