Med denne fjerde Harry Potter film tilfører Mike Newell handlingen en væsentlig mere alvorlig tone – Hogwarts er ikke for børn længere. Faktisk bør filmens aldersgrænse på 11 år tages meget alvorligt, da filmen er absolut uegnet til det yngste publikum. Særligt den sidste del af historien, hvor Harrys nemesis Voldemort træder ind på scenen i Ralph Fiennes’ forvredne skikkelse, er en hårrejsende oplevelse.
Gennem filmen præsenteres vi for adskillelige imponerende syn og fantastiske effekter, og der er mere end rigeligt at blive betaget af. Der er ægte magi på spil her – og hvem elsker ikke det?
#11 filmz-kain- 18 år siden
Dog var filmen hovedsagligt en positiv overraskning, taget i betragtning af at 600-700sider er blevet reduceret til en 2½times film. 5/6 fra mig
Ps. De bliver IMO nød til at gøre et eller andet med ham der spiller Dumbledore. Han fremstår mere som en komisk lallende nar end en vis, mægtig og dyster mand.
#12 filmz-Munk 18 år siden
Det bedste eventyr-genren har præsteret siden LOTR: ROTK!!
- Steve Carell
#13 akerman 18 år siden
#14 filmz-mader 18 år siden
Jeg er gammel horsensianer, hvordan er den nye biograf der???
#15 filmz-Avenger- 18 år siden
Ja, jeg er godt klar over, at Michael Gambon også spillede dumbledore i 3eren, men der spillede han karakteren mere roligt og ligetil end i den her film. Jeg kan ikke li' han har ændret så meget på det fra 3eren til 4eren.
#16 [email protected] 18 år siden
Den følger godt nok ikke helt bogen men den er klart vellykket !
6/6 (Super Cool)
Skal Ses!
#17 filmz-zanoan 18 år siden
Lige kort til anmelderen - det hedder Trekamp, ikke tvekamp.
"A truth that is told with bad intents beats all the lies you can ever invent" - William Blake
#18 filmz-sanjo 18 år siden
Du har lige set alle 3 harry potter film, i dag eller :S?
#19 filmz-kaad79 18 år siden
3/6
"Even artichokes have hearts"
#20 filmz-Kadann 18 år siden
Du skal skrive spoiler med småt. ;)