Med denne fjerde Harry Potter film tilfører Mike Newell handlingen en væsentlig mere alvorlig tone – Hogwarts er ikke for børn længere. Faktisk bør filmens aldersgrænse på 11 år tages meget alvorligt, da filmen er absolut uegnet til det yngste publikum. Særligt den sidste del af historien, hvor Harrys nemesis Voldemort træder ind på scenen i Ralph Fiennes’ forvredne skikkelse, er en hårrejsende oplevelse.
Gennem filmen præsenteres vi for adskillelige imponerende syn og fantastiske effekter, og der er mere end rigeligt at blive betaget af. Der er ægte magi på spil her – og hvem elsker ikke det?
#61 NOWhere 18 år siden
Jeg ku rigtig godt li' at det var alvor med den trekamp! Det satte lissom hele skolen i perspektiv, At de sku ikke bare går på troldmandskole som om det var en højskole eller noget, men sku for at bruge det til noget i den "virkelige" verden.
Jeg ku faktisk også godt li Dumbledore og lærenes hemmelighedskræmmeri. Voldemort var også rigtig fed, og det var generelt bare rart at se alvoren i det hele. At der ikke lige var en gadget til alle forhindringer, og at Voldemort faktisk er farlig og ikke bare en Bussebømand, som i de andre film.
da jeg som sagt ikke har læst bøgerne, synes jeg ballet var røvsygt og en temmelig ligegyldig pause i filmen. Og så synes jeg de tre hovedpersoner overspiller helt sindssygt. Harry værst af alle. Når han ikke taler er det dog ik så slemt, og det gjorde han gudskelov ik så meget denne gang.
Glæder mig til næste "afsnit"
#62 filmz-Hanzeman 18 år siden
#63 mini_jette 18 år siden
Du har ret der mangler altså et par ting... Personligt HADER jeg husalferne omtrent lige så meget som jeg hader jar jar binks fra star wars, men jeg kunne nu godt have tænkt mig at man fik de sidste weasley brødre at se...
#64 lagoni 18 år siden
Voldemort var ret god. Ved ikke hvordan det er i bogen, men jeg havde ldit frygtet de ville overdrive og gå Voldemort-amok "se se, jeg er 10 meter høj og spyr ild!". Men heldigvis ikke, fascinerende lavet/spillet.
Synes det var sjovt da
#65 filmz-jrs 18 år siden
#66 filmz-jfk 18 år siden
http://fjolletobak.com/detail.php?type=2&conte...
håber ikke jeg forager nogen
#67 filmz-grev_michal 18 år siden
har kun set den sidste film i hp rækken, og synes da egentlig ikke den var noget specielt. Er der scener som den der i de første film? kan være det er derfor de er populære :p
#68 filmz-Kadann 18 år siden
Jeg er rystet og forarget! Jeg må hellere se klippet igen, så jeg er sikker på hvad det er jeg er forarget over. ;D
#69 filmz-marwa1 18 år siden
#70 filmz-ChesterB 18 år siden
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow