Med denne fjerde Harry Potter film tilfører Mike Newell handlingen en væsentlig mere alvorlig tone – Hogwarts er ikke for børn længere. Faktisk bør filmens aldersgrænse på 11 år tages meget alvorligt, da filmen er absolut uegnet til det yngste publikum. Særligt den sidste del af historien, hvor Harrys nemesis Voldemort træder ind på scenen i Ralph Fiennes’ forvredne skikkelse, er en hårrejsende oplevelse.

Gennem filmen præsenteres vi for adskillelige imponerende syn og fantastiske effekter, og der er mere end rigeligt at blive betaget af. Der er ægte magi på spil her – og hvem elsker ikke det?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 NOWhere 18 år siden

Jeg er så glad for, jeg ikke har læst en enste af Harry Potter-bøgerne! Så jeg ser bare filmene som film, og jeg ku rigtig godt li' denneher. Mest af alt fordi den ikke var sådan en britisk børnefilm, som de andre tre.
Jeg ku rigtig godt li' at det var alvor med den trekamp! Det satte lissom hele skolen i perspektiv, At de sku ikke bare går på troldmandskole som om det var en højskole eller noget, men sku for at bruge det til noget i den "virkelige" verden.
Jeg ku faktisk også godt li Dumbledore og lærenes hemmelighedskræmmeri. Voldemort var også rigtig fed, og det var generelt bare rart at se alvoren i det hele. At der ikke lige var en gadget til alle forhindringer, og at Voldemort faktisk er farlig og ikke bare en Bussebømand, som i de andre film.
da jeg som sagt ikke har læst bøgerne, synes jeg ballet var røvsygt og en temmelig ligegyldig pause i filmen. Og så synes jeg de tre hovedpersoner overspiller helt sindssygt. Harry værst af alle. Når han ikke taler er det dog ik så slemt, og det gjorde han gudskelov ik så meget denne gang.
Glæder mig til næste "afsnit"
Gravatar

#62 filmz-Hanzeman 18 år siden

Var ude at se den premieredagen. Den er virkelig god, og man kan virkelig mærke at skuespillerne har gjort mere ud af deres roller. Men der var et par småting som manglede såsom: Husalferne, Bill og Charlie.
Gravatar

#63 mini_jette 18 år siden

#62...
Du har ret der mangler altså et par ting... Personligt HADER jeg husalferne omtrent lige så meget som jeg hader jar jar binks fra star wars, men jeg kunne nu godt have tænkt mig at man fik de sidste weasley brødre at se...
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#64 lagoni 18 år siden

Efter min mor tilbød at betale, måtte jeg bøje mig og få den set (nægter ellers normalt at betale ekstra for en helaftensfilm). Jeg er ikke den store Potter-fan, opgav hurtigt at læse bøgerne, men det er nu en rigtig god film. Rimelig godt skuespil, virkelig flotte effekter og en ret god historie med gode små indfald. Ideen med at de mangler en date er nu underholdende :)

Voldemort var ret god. Ved ikke hvordan det er i bogen, men jeg havde ldit frygtet de ville overdrive og gå Voldemort-amok "se se, jeg er 10 meter høj og spyr ild!". Men heldigvis ikke, fascinerende lavet/spillet.

Synes det var sjovt da
de der Dødsgardister kom i starten og de fleste tror det bare er irere der fester :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#65 filmz-jrs 18 år siden

En rigtig od film. Helt klart en værdig tilføjelse til serien.
Gravatar

#66 filmz-jfk 18 år siden

Clemence Poesy, Den franske pige fra Harry Potter, nøgen:
http://fjolletobak.com/detail.php?type=2&conte...

håber ikke jeg forager nogen
Jeg er ikke perfektionist, men mine forældre var det.
Gravatar

#67 filmz-grev_michal 18 år siden

har kun set den sidste film i hp rækken, og synes da egentlig ikke den var noget specielt. Er der scener som den der i de første film? kan være det er derfor de er populære :p

Gravatar

#68 filmz-Kadann 18 år siden

#66 -

Jeg er rystet og forarget! Jeg må hellere se klippet igen, så jeg er sikker på hvad det er jeg er forarget over. ;D
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#69 filmz-marwa1 18 år siden

den er rigtig maged god rigtig god jeg har set den i biografen hilsner marwa.
Gravatar

#70 filmz-ChesterB 18 år siden

Da denne Harry Potter film virker mere voksen er det med til at gøre den bedre da de i 1´eren virkede mere pattede(Daniel, Emma og Rupert) desuden er det gået utrolig godt med at filmatisere denne film da den virker umådelig svær at filmatisere!
forfeit the game stop the talkshow pride up the what your time to know
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow

Skriv ny kommentar: