De talløse tilhængere af J.K. Rowlings Harry Potter-univers vil naturligvis føje seriens sjette del til dvd-samlingen, uanset hvad undertegnede påstår, og det kan de også med god samvittighed – dvd’ens transfer skuffer, men lydsporet er fantastisk, og ekstramaterialet er nogenlunde. Men hvis du endnu ikke er blevet bidt af Potter-feberen, er dette ikke filmen, der vil forvandle dig til en fan – snarere tværtimod. Køb en af markedets talløse overlegne fantasyfilm i stedet. Såsom “Eragon”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Batsy 14 år siden

Jeg må sige at HP 6 er sku ikke den bedste Potter film men 3 eren eller 4 eren er de bedste, syndes den har lidt magi selvom nøj hvor faen blev kampen af?, hvor faen blev magien af?, hvor faen blev det uhyggelige potter univers som 4 eren havde? hvorfor faen er der så meget humor i den?? Syndes ham david skulle have et spark i skridtet. Men ja den skal vel på hylden med de andre 5. 3,5/6 Den var god i starten og effekterne fejler intet men hvordan de tager så meget ud af bogen er noget være Puha.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#22 Lord Beef Jerky 14 år siden

#20 Helt enig, men jeg synes bestemt ikke at nogle af Harry Potter filmene kræver at man har læst bøgerne. Jeg ser dem glædeligt når de kommer ud, men jeg kunne aldrig finde på at læse dem.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#23 Skeloboy 14 år siden

#22 - bøgerne er nu også meget hyggelige...de kan læse på kort tid. HP1 og HP2 tog mig 1½ dag af at læse, og HP7 tog mig ca. 24 timer.
Gravatar

#24 Lord Beef Jerky 14 år siden

#23 Jesus Christ! Det er mange sider, du har slugt hurtig! Jeg er bare meget picky hvad angår bøger. Jeg læser ikke skide meget, så når jeg finder en bog, er det som regel en gammel klassiker, eller en der fanger lige netop min interesse. Harry Potter bøgerne er sikkert fine nok, men at læse de der 700-1000 sider pr. bog, der handler om en magisk dreng med briller, ville sikkert kvæle mig meget hurtig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#25 Nicki52 14 år siden

Lord Beef Jerky (24) skrev:
men at læse de der 700-1000 sider pr. bog, der handler om en magisk dreng med briller, ville sikkert kvæle mig meget hurtig.

Du overdriver da. Da jeg begyndte troede jeg ikke jeg kunne lige læse dem. Men da jeg begyndte, blev jeg så fanget at jeg begyndte at læse videre. Bøgerne er mere dystere end filmene, især efter fireren.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#26 Skeloboy 14 år siden

#24 - tjo, HP1 og HP2 er skrevet utrolig let læseligt. 3-6 læste jeg heller ikke helt så hurtigt, og HP7 er vildt spændende. Men så lange er bøgerne altså heller ikke:

In the standard US editions:

* Harry Potter and the Sorcerer's Stone - 309
* Harry Potter and the Chamber of Secrets - 352
* Harry Potter and the Prisoner of Azkaban - 448
* Harry Potter and the Goblet of Fire - 734
* Harry Potter and the Order of the Phoenix - 896
* Harry Potter and the Half-blood Prince - 652
* Harry Potter and the Deathly Hallows - 784

Men man kan også sagtens undvære at læse dem.
Gravatar

#27 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg springer nu stadig over... det er bare ikke mig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#28 MMB 14 år siden

Lord Beef Jerky (27) skrev:
Jeg springer nu stadig over... det er bare ikke mig.


Det kan det blive! LÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆS!
Gravatar

#29 Lord Beef Jerky 14 år siden

NÆH!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#30 MMB 14 år siden

Lord Beef Jerky (29) skrev:
NÆH!


Hvis du bare finder fantasy og eventyr lidt spændende, så vil du elske Harry Potter, og hvis du bare en eneste gang har tænkt, at det kunne være fedt at komme væk fra dagligdagen, så vil du kunne lide Harry Potter.

Selvom det er begrænset hvor mange mere seriøse bøger jeg har læst, så har jeg alligevel læst en pæn stak, og af alle de bøger, jeg har læst, er Harry Potter serien er alligevel mine yndlingsbøger. Da jeg var 6 år fik jeg den første bog, og siden har jeg elsket dem.

Der er INTET bedre, end den magiske følelse man får, når man læser J.K. Rowlings velskrevede bøger, der er blevet rost af mange, og jeg mener virkelig, at det er en serie, man i det MINDSTE skal give en chance.

Det er fair, hvis folk ikke bryder sig om dem, men bøgerne fortjener helt uden tvivl et forsøg! Selvom bøgerne måske primært er henvendt til børn, så kan voksne sagtens læse dem, og jeg kender flere, der har læst dem.

Bøgerne er filmene mange gange overlegne, så hvis du bare synes filmene har været en lille smule gode, så vil du finde bøgerne endnu bedre.

Så giv dem en chance, jeg håber og tror ikke, du vil fortryde det! :)

Skriv ny kommentar: