“Harsh Times” er David Ayers instruktørdebut og viser i brudstykker eksempler på hans giftige pen. Desværre er de største styrker ved netop denne film skuespillet og ikke det indholdsmæssige. Filmen tilfører ikke sin genre afgørende nyt, men genbruger og underholder i bred forstand blot på rutinepræget facon. Der kunne med fordel være afkortet væsentligt, særligt i filmens første halvdel.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 jessup 16 år siden

#5 - Jeg ser heller ikke meget ekstramateriale - primært hvis der er et interview med en kendt instruktør, en film teoretiker eller historiker jeg respektere der har lavet commentary eller udtaler sig i et interview, dokumentare om tilblivelsen af filmen hvis dette på nogen måde er udsædvanligt (f.eks, Stuntman), udtalelser fra en historiker hvis jeg har begrænset viden om en films historiske grundlag. Sidst men ikke mindst hvis en instruktør jeg respektere har lavet et commentary på deres film - dette viser sig dog ofte at være en skuffende oplevelse - de fleste instruktører har naturligt nok valgt billeder og lyd.

Her er lidt stadout ekstramateriale der måske ikke er kendt af de fleste.

Gode commentarys: Coppola og Walter Murch hver især på The Conversation, Howard Rodman &Terry Curtis Fox på Le Boucher.

God dokumentar: The Sinister Saga of Making The Stunt Man på denne udgivelse:

http://www.amazon.com/Stunt-Man-Limited-Charles-Ba...

Da jeg købte filmen (The Stuntman) havde jeg flere steder set den omtalt som en af de bedste amerikanske film fra 80'erne, men kendte ikke meget til filmen - en god lille dokumentar om den turbulente tilblivelse af filmen.

This is just until June
Gravatar

#12 filmz-mikkel74 16 år siden

Ganske god film! 4 **** herfra.
Kan meget godt lide idéen om den destruktive malstrøm de to hovedpersoner plasker rundt i. De vil jo i bund og grund gerne komme ud og videre ifht. deres miserable situation. De er bare ikke stand til det. De hænger for godt fast i sumpen.
Det er muligt man ikke kan fatte sympati for dem, men skal man nødvendigvis også det? Personligt fik jeg delvist ondt af dem, samtidig med at jeg følte irritation over deres manglende rygrad.
Gravatar

#13 Lethal Injection 16 år siden

Sjovt at Christian Bale (næsten)altid spiller sådan nogle ustabile og dystre figure, Patrick Bateman - Trevor Reznik - Bruce Wayne, for at nævne nogle få...:-)

god film 4/6
Perhaps an attic shall I seek!

Skriv ny kommentar: