“Harsh Times” er David Ayers instruktørdebut og viser i brudstykker eksempler på hans giftige pen. Desværre er de største styrker ved netop denne film skuespillet og ikke det indholdsmæssige. Filmen tilfører ikke sin genre afgørende nyt, men genbruger og underholder i bred forstand blot på rutinepræget facon. Der kunne med fordel være afkortet væsentligt, særligt i filmens første halvdel.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Is 16 år siden

Jeg synes faktisk at filmen var okey,, Den er lidt langtrukket, men eller er den god.. Christian Bale spiller sindsygt godt, og hvis man er fan af ham, burde man se den...
Gravatar

#2 chandler75 16 år siden

Bale er god (det er han jo altid), men alligevel synes jeg, han har lidt problemer med at gøre rollen til sin helt egen - især i starten af filmen.

Og som anmelderen rigtig nok bemærker, er det svært at føle nogen rigtig sympati for nogle af personerne - selv for Freddy Rodríguez' figur, der vist skal fremstå som et ufrivilligt offer for sin kammerats luner og sin skrappe hustru.

På plussiden er filmens høje tempo og flot stilistisk kameraarbejde - men man har følelsen af, at det burde have været væsentligt bedre.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 Outbound Sith 16 år siden

Er der opstået en ny trend på det danske DVD-marked, eller er Filmz så langt nede på PR-listen, så anmelderne kun får tilsendt ultra "bare bones" DVDer, hvor man skal være heldig for at finde så meget som en menu? :(
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#4 akerman 16 år siden

Uretfærdig anmeldelse. Jeg synes dette var en af de bedste film jeg har set i år - den er lidt utraditionel, og aldrig kedelig. Den måde Bale spiller en hård negl med psykopaten ulmende lige under huden er genial :)
Gravatar

#5 The Insider 16 år siden

#3, Nordisk Film er begyndt at udsende størstedelen af deres dvd'er uden værdifuldt ekstramateriale inkl. ordentlige menuer. De prøver dog at kompensere for det manglende indhold med lavere priser.
War. War never changes.
Gravatar

#6 pulse83 16 år siden

Jeg syntes at Bale spiller fremragende (som altid), men filmen mangler en pointe og noget mere historie. 3/6
Excuse me, Flo!
Gravatar

#7 inflector 16 år siden

#5 det synes jo lyder meget godt, da jeg hører til dem der meget sjældent ser ekstramaterialet. Så længe billedet og lyden er i orden, er jeg tilfreds :)
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#8 chandler75 16 år siden

# 3 Alle anmeldte dvd'er er skam de færdige udgaver, der kommer på markedet.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#9 Outbound Sith 16 år siden

#8 Det er jeg klar over, men det kunne jo være, at Filmz.dk havde en så beskeden PR-værdi, så distributøren ikke ville ofre et anmelder-eksemplar af de rigtigt lirede titler på os...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#10 PredatorX 16 år siden

Harsh Times skal have 5/6 herfra. Alene pga Christian Bale, som endnu engang spiller uovertruffent. Jeg er bestemt ikke enig med anmelder/anmeldelsen.
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: