På den måde er Tarantinos ottende film en stor, nørdet joke, der gør grin med de voldskritikere, som stadig tror, at man bliver voldsperson af at se voldsfilm. Men joken bliver aldrig en voldgod film. Eller en voldsomt stor film. Dertil er dens armbevægelser for små til sin grotesk store 70mm-krop, der kærligt hilser tilbage på de syv andre dejligt dræbende jokes.
#1 Therewillbeblod 8 år siden
Hvis man ELSKEDE Inglourious Bastards og Django Unchained....bliver man så skuffet?
(Jeg elsker generelt alle Tarantinos film - minus Jackie Brown) - men syntes at IB og DU, virkelig gav en respekt for manden! Jeg var forbløffet over at han kunne komme igen, med SÅ gode film, når man tænker på første "æra" af hans film var så gode/nytænkende. Men hatten af for at hans kvali kan holdes så højt.
Men som sagt, bliver man skuffet som fan af de to seneste film?
#2 Morten Vejlgaard Just 8 år siden
#3 Therewillbeblod 8 år siden
Enig i at den mister power
Du skriver at: "Dialogen derimod er af den sædvanlige Tarantino-type, og der er meget af den!" - så allerede dèr har du svaret på mit spørgsmål og jeg tør derfor godt glæde mig! :)
Det med at IB og DU var de "mest udvendige film", havde intet med min kærlighed til disse at gøre. Syntes det bedste i begge de film, er dialogen og ping-pong mellem skuespillerne!
Jeg vælger at glæde mig videre :)
#4 Morten Vejlgaard Just 8 år siden
Do it! Og husk spoiler-tags, imens du gør det ;)
#5 Buck Rogers 8 år siden
>Hvis man ELSKEDE Inglourious Bastards og Django Unchained....bliver man så skuffet?
Jeg var i alt fald lettere skuffet - mest fordi THE netop er et lille kammerspil, og der er over-hele-hovedet ingen grund til, at den skal vare 3 timer (i 70mm-udgaven). To timers setup er alt, alt for meget i forhold til den smule payoff, der kommer til sidst.
Men flot, det er den :)
#6 Stetso-G 8 år siden
Jeg så gerne, han prøvede kræfter med en anden genre. Gerne med den form for cinematografisk fantasifuldhed han brugte i Kill Bill 1.
Ikke flere westerns, tak.
#7 Gasivodo 8 år siden
Og nå ja, det med 70 mm til et kammerspil. Han er sgu' stadig en flab! På den gode måde.
'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
#8 LQmmel 8 år siden
#9 Therewillbeblod 8 år siden
#10 Therewillbeblod 8 år siden
Vil mene min Top 8 QT, ser nogenlunde sådan ud:
1. Pulp Fiction
2. Inglorius Basdards
3. The Hateful Eight
4. Resevoir Dogs
5. Django Unchained
6. Kill Bill 1 + 2
7. Jackie Brown
8. Death Proof
Uden at jeg vil sige at jeg HADER Jackie Brown og Death Proof...men de to er bestemt i bunden på min liste.