På den måde er Tarantinos ottende film en stor, nørdet joke, der gør grin med de voldskritikere, som stadig tror, at man bliver voldsperson af at se voldsfilm. Men joken bliver aldrig en voldgod film. Eller en voldsomt stor film. Dertil er dens armbevægelser for små til sin grotesk store 70mm-krop, der kærligt hilser tilbage på de syv andre dejligt dræbende jokes.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Therewillbeblod 8 år siden

Et spørgsmål:

Hvis man ELSKEDE Inglourious Bastards og Django Unchained....bliver man så skuffet?

(Jeg elsker generelt alle Tarantinos film - minus Jackie Brown) - men syntes at IB og DU, virkelig gav en respekt for manden! Jeg var forbløffet over at han kunne komme igen, med SÅ gode film, når man tænker på første "æra" af hans film var så gode/nytænkende. Men hatten af for at hans kvali kan holdes så højt.

Men som sagt, bliver man skuffet som fan af de to seneste film?
Fuck Jurassic World!!
Gravatar

#2 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#1 Hvis jeg skal svare dig, så har jeg svært ved det. For hvad kunne du lide ved Basterds og Django? Kunne du lide, at de er Tarantinos 'største', mest udvendige film, så er Hateful8 lige det modsatte. En lille film som Reservoir Dogs. Dialogen derimod er af den sædvanlige Tarantino-type, og der er meget af den! Mht. de to film du så nævner, så synes jeg, der er stor forskel. Hvor Basterds hører til blandt hans tre bedste film, så var Django en anderledes sløv omgang, der døde, da
Christoph Waltz døde, imens Foxx alene måtte lege cowboy
.
Gravatar

#3 Therewillbeblod 8 år siden

Morten Vejlgaard Just (2) skrev:
Hvor Basterds hører til blandt hans tre bedste film, så var Django en anderledes sløv omgang, der døde, da
Christoph Waltz døde, imens Foxx alene måtte lege cowboy
.


Enig i at den mister power
da Waltz døde
, og den er heller ikke på min Top 3 over Tarantino film. Men syntes stadig (mest pga. Waltz, Leo og Jackson) at filmen holder og jeg kan sagtens tåle at se den en gang om året!

Du skriver at: "Dialogen derimod er af den sædvanlige Tarantino-type, og der er meget af den!" - så allerede dèr har du svaret på mit spørgsmål og jeg tør derfor godt glæde mig! :)
Det med at IB og DU var de "mest udvendige film", havde intet med min kærlighed til disse at gøre. Syntes det bedste i begge de film, er dialogen og ping-pong mellem skuespillerne!

Jeg vælger at glæde mig videre :)
Fuck Jurassic World!!
Gravatar

#4 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

Therewillbeblod (3) skrev:
Jeg vælger at glæde mig videre :)


Do it! Og husk spoiler-tags, imens du gør det ;)
Gravatar

#5 Buck Rogers 8 år siden

@1:
>Hvis man ELSKEDE Inglourious Bastards og Django Unchained....bliver man så skuffet?
Jeg var i alt fald lettere skuffet - mest fordi THE netop er et lille kammerspil, og der er over-hele-hovedet ingen grund til, at den skal vare 3 timer (i 70mm-udgaven). To timers setup er alt, alt for meget i forhold til den smule payoff, der kommer til sidst.
Men flot, det er den :)
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"
Gravatar

#6 Stetso-G 8 år siden

Filmen virkede på mange måder for mig, som om han samlede kræfter til en anden film. Ikke at filmen er doven, men den er ikke speciel ambitiøs. Lige ovenpå Django virker det nærmest som en film, han var bestilt til at lave til Netflix. En slags pastiche over en Tarantinopastiche over spaghettiwestern.

Jeg så gerne, han prøvede kræfter med en anden genre. Gerne med den form for cinematografisk fantasifuldhed han brugte i Kill Bill 1.
Ikke flere westerns, tak.
Gravatar

#7 Gasivodo 8 år siden

Jeg ved heller ikke endnu hvor den skal ligge på Q.T. skalaen. Men jeg ved, at jeg er HELT VILD med den forbaskede dør:-D

Og nå ja, det med 70 mm til et kammerspil. Han er sgu' stadig en flab! På den gode måde.
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#8 LQmmel 8 år siden

For mig gjorde denne film det samme, som Inglorious Basterds, jeg er helt og aldeles blown away! Jeg holdt ikke så meget af Django, den var for mig en skuffelse - uden at jeg kan forklare hvorfor, det var bare den fornemmelse jeg stod med efter at have set den. Jeg kan heller ikke lide Kill Bill's. Elskede Pulp Fiction og Reservoir Dogs - måske #1 kan bruge denne opsummering til noget? :) Bedste præstation af Jackson i lang tid!
Gravatar

#9 Therewillbeblod 8 år siden

ENDELIG fik jeg den set! Elsker den! 2015s bedste film!
Fuck Jurassic World!!
Gravatar

#10 Therewillbeblod 8 år siden

# 8 - tak for beskrivelsen! Delvis enig.

Vil mene min Top 8 QT, ser nogenlunde sådan ud:

1. Pulp Fiction
2. Inglorius Basdards
3. The Hateful Eight
4. Resevoir Dogs
5. Django Unchained
6. Kill Bill 1 + 2
7. Jackie Brown
8. Death Proof

Uden at jeg vil sige at jeg HADER Jackie Brown og Death Proof...men de to er bestemt i bunden på min liste.
Fuck Jurassic World!!

Skriv ny kommentar: