Sammenligningen mellem Sieger og Mærsk ligger lige for, hvorfor der kunne være banet vejen for en moderigtig kritik af den grådige tidsånd. En kritik, der bliver åbnet op for med Siegers introduktion af begrebet “den ny moral”. Dette bliver dog aldrig for alvor sat effektivt i spil, ligesom plottets forløsning virker utroværdig på flere planer, selv for en film i Hollywoods ånd. “Headhunter” er ikke uden kvalitet, men ender slutteligt som et lettere hovedløst forsøg på at omfavne og ligne dens amerikanske forbilleder, hvilket må tilskrives filmens instruktør og i særlig grad manuskriptforfatter, begge Rumle Hammerich, der øjensynligt ikke var det helt rigtige hoved til denne opgave.
#1 x marks the spot 15 år siden
En lidt pudsig actionscene i Lars Mikkelsens lejlighed, hvor knytnæveslagene stort set lyder som om der, bliver banket på træ.
Et godt forsøg på amerikanisering, der desværre i sidste ende skuffer og er hurtigt glemt igen.
#2 Nicki52 15 år siden
Jeg gir den 4 stjerner, da jeg godt kunne lide den, men den ryger meget hurtigt i glemmebogen, som #1 også nævner.
#3 BadDonkey 15 år siden
Der er ikke noget nyt at komme efter i denne film synes jeg, og personligt ikke en film jeg ville huske på.
Dog vil jeg sige at skuespiller præstationerne var gode, men filmen var for langtrukken.
Derfor 2 stjerner herfra