Sammenligningen mellem Sieger og Mærsk ligger lige for, hvorfor der kunne være banet vejen for en moderigtig kritik af den grådige tidsånd. En kritik, der bliver åbnet op for med Siegers introduktion af begrebet “den ny moral”. Dette bliver dog aldrig for alvor sat effektivt i spil, ligesom plottets forløsning virker utroværdig på flere planer, selv for en film i Hollywoods ånd. “Headhunter” er ikke uden kvalitet, men ender slutteligt som et lettere hovedløst forsøg på at omfavne og ligne dens amerikanske forbilleder, hvilket må tilskrives filmens instruktør og i særlig grad manuskriptforfatter, begge Rumle Hammerich, der øjensynligt ikke var det helt rigtige hoved til denne opgave.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 x marks the spot 14 år siden

En god og passende anmeldelse. De første 30 minutter var ret spændende og derefter forsvandt logikken og interessen.
En lidt pudsig actionscene i Lars Mikkelsens lejlighed, hvor knytnæveslagene stort set lyder som om der, bliver banket på træ.
Et godt forsøg på amerikanisering, der desværre i sidste ende skuffer og er hurtigt glemt igen.
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#2 Nicki52 14 år siden

Jeg syntes den var okay, men i starten syntes jeg den var røvkedelig. Charlotte Munck og Charlotte Fich skuffede helt vildt med deres skuespil. De udrettede ihvertfald ingen ting. Pga. Charlotte Munck har smidt Anna Pihl på hylden, syntes jeg hun godt kunne gemme lidt fra karakteren, f.eks. hendes personlighed, istedet for at være sig selv. Men det kan godt være Rumles fejl. Og Fich skynder sig godt nok i filmen, hun kunne godt havde ladet være med det og sige det mere naturlig, som man siger det til sin eksmand (det hun sagde opdager I når I ser filmen). Alt i alt, minder den om for meget amerikansk, men det er jo realiteten at der findes så nogle magtfulde mennesker som Spieger, som får alt hvad de peger på og vi gøre alt for de skal få det. Men jeg syntes den var for langtrukkent, og kedelig lige i starten. Der er ikke en gang stemnings musik, der var næsten ikke brugt musik. Det skal man huske når man laver en film. Er vild med de bruger Preben Harris som højre hånd, men også for Henning Moritzen. Men man kunne kun forstå halvdelen af hvad han sagde, fordi så noget som han arbryder sig selv i slutningen af et ord og begynder på næste ord. Mener han nu er for gammel.

Jeg gir den 4 stjerner, da jeg godt kunne lide den, men den ryger meget hurtigt i glemmebogen, som #1 også nævner.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#3 BadDonkey 14 år siden

Efter at have set filmen i biografen vil jeg sige at det er en middelmådig dansk thriller, som ligger sig meget op af sine andre medgenre.
Der er ikke noget nyt at komme efter i denne film synes jeg, og personligt ikke en film jeg ville huske på.

Dog vil jeg sige at skuespiller præstationerne var gode, men filmen var for langtrukken.

Derfor 2 stjerner herfra

Skriv ny kommentar: