Der er nok med humor, action og en hel del spænding hen mod slutningen til, at filmen langtfra kan siges at være en decideret nedtur. Også nye tiltag som den protoplasmiske tilføjelse til Hellboys hold i form af Johan Krauss, en regelret og preussisk varmluftsballon (!), samt det spektakulære Troldemarked og ikke mindst en imponerende og frygtindgydende dødsengel er med til at hive filmen op fra en ujævn start. Så trods manglende empati er der god underholdning at hente… men så heller ikke mere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Michael Andersen 15 år siden

#10 Der er ikke så mange temaer, som der er i Marco Beltramis score til den første film (og ingen af de temaer er med i to'eren, men det er så heller ikke hvad Del Toro ønskede), men det er et veloplagt miks mellem Elfmans bombastiske og delikate side.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#12 Plissken 15 år siden

lettere skuffet, den første film var en del bedre end denne. 3 af 6
When there's no more room in hell...
Gravatar

#13 filmz-Angel Eyes 15 år siden

#4: Og samme skuespiller ;)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#14 AkA 15 år siden

Så den i biografen i går... og kæft hvor er jeg skuffet. Havde regnet med noget lignende 1'eren, men Nej. Jeg fik en freakin' kærlighedsfilm med ringe dialoger, crappy intro og en Abe Sapien der overhovedet ikke havde den samme karakteristika som i den tidligere film. (Ændret stemmen - No more David Hyde Pierce... :'( )

For meget sentimital pis i den film. Wtf Guillermo? Håber satme ikke han ødelægger Hobbitten... Havde ellers så stor tillid til den mand.
Får maks 3 ud af 6 fra mig.. Det eneste der var godt var Trolde Markedet og mange af de lækre sværd scener, og selvfølgelig gensynet med de dejlige karakterer.
Gravatar

#15 natterjack 15 år siden

Kommer lige fra Imperial, jeg havde ret høje forventninger for kunne egentlig godt lide etteren, men hold da kæft noget lort. Der er så meget galt med den film, det virker som om alle scener bare skulle være sjove, figurerne var karikaturer, og historien var åndssvag, forudsigelig og fyldt med pladderromantik og slapstick. Alt interessant ved figurerne var væk, Liz var pludselig ikke deprimeret, indadvendt og mørk, Ape var ikke længere mystisk, og Hellboy var bare comic relief. De to romantiske historier virkede overhovedet ikke; der var ingen romantik mellem Hellboy og Liz, de skulle forestille at være kærester, de havde for helvede haft sex, men de kyssede ikke en eneste gang. At hun var gravid var også bare ren idioti. Apes kærlighedshistorie var, hvis muligt, endnu værre, og udelukkende tilstede så han kunne tage nogle åndssvage valg til sidst, "He lied to us!", no shit, Sherlock.

Det føltes udelukkende som om Krauss var med fordi det dårlige humor, de allerede havde skrevet ind, åbenbart ikke var nok. Ja, han er tysker og siger 'und' i stedet for 'and', vildt sjovt. Hans historie ender så også med at han går helt ud af character og uden videre ændrer holdning. Mannings klovnede opførsel passede fint i etteren, fordi han ikke var mere med, i toeren er han næsten med i alle scener de første 45 minutter.

Jeg kunne nok blive ved, men vil bare afslutte med at sige jeg virkelig er bange for Hobbittens skæbne nu, meget respekt tabt for Del Toro.

2/6.
Gravatar

#16 filmz-Murphorama 15 år siden

Tja well... Jeg er lige kommet ud af biffen, efter at ha' tilbragt 2 timer med Hellboy 2. Jeg havde virkelig glædet mig til at overdænge filmen med roser, men jeg kan heller ikke få mig selv til at hive mere end 3 stjerner ud af posen.

Den første film var fabelagtig underholdning, at den bedste drengerøvs-stil, men der var bare alt for meget "holden i hånd" og "Jeg er både forelsket og forvirret" i den anden omgang. Hvis jeg ville se den slags i en film (hvilket jeg i øvrigt så vidt muligt prøver at undgå) er det bestemt ikke Hellboy jeg går ind for at se. Jeg havde ganske enkelt alt for svært ved at tro på at det var den samme figur der i den første film, hamrer hånden ned i en bil og brøler: "RED MEANS STOP" der i 2'eren drak sig fuld og begyndte at synge.

Desværre Guillermo, det er en ommer.

3 ud af 6
Richard B. Riddick: It's an animal thing.
Gravatar

#17 filmz-Bruce 15 år siden

Hmmm det var så det. Den dystre, ironiske og machoagtige Hellboy stemning var desværre blevet devalueret i takt med de økonomiske konjunkturer i landet. Humoren var heldigvis stadig god, men uvist af en eller anden grund har Guillermo givet lidt efter for Hollywood konventioner, jeg havde ønsket han var forblevet immun overfor.

Ingen tvivl om, at Del Toros hjerte banker for "de andre", "de anderledes", som ikke nødvendigvis er onde og han elsker at gengive dette på filmmediet. Men stereotype nazister med hang til det okkulte, afkom af en rød djævel tilsat musik af Tom Waits, Nick Cave og ikke mindst dette geniale [url= theme[/url], er langt mere tro, mod det en rigtig mand betegner som underholdning.

Hellboy II har en god humor og actionsekvenserne er dæleme skruet godt sammen, ikke mindst kampen mod Forest God, som oversteg mine forventninger. Jeg kunne også godt lide introen med træfigurerne, som kæmpede. Men så røg vi over i en Men In Black part III stil i hovedkvarteret, som i den grad var ligegyldig. Dertil kom det underliggende kærlighedstema, som blev delt ligeligt mellem to par. I 1'eren var det tema både godt, vedkommende, troværdigt (så meget det lader sig gøre) og morsomt, men i denne var konflikterne/romancerne overfladiske og tør man sige det, af sødsuppeagtig substans. Fy Guillermo! Og så var der ellers hele "underuniverset, som 2'eren var bygget op om, som kort fortalt var flot, men røvkedeligt. Men det er jo også svært at sammenligne mod Kroenen og Ilsa, som er charismatiske som få!

Well, jeg blev trods alt underholdt, men havde håbet på en efterfølger, som kunne følge op på og måske udvikle vor røde helt i en spændende retning. Måske en 3'er kan få Del Toro til at rette ind!

6/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#18 dolphinfriendly 15 år siden

#8 Jeg kan slet ikke sætte mig ind i at karakterne skulle være mere nuanceret end i 1'eren - og sangsekvensen står som noget af det mest kikset, jeg har set i en superheltefilm. Men sådan er vi jo så forskellige. :)

Alt i jævn og skuffende fortsættelse, der mere føles som en stiløvelse op til "Hobitten" end noget andet. Der er vildt mange virkeligt irriterende indslag og humoren fungerer ikke som i den første. Hele romancedelen, som fylder alt for meget, er pubertær og pattet - i det hele taget er synes jeg "Hellboy 2" er reduceret til en teenagefilm.
Øv.

3/6

Gravatar

#19 filmkorn.dk 15 år siden

#15 You said it boy! Helt og aldeles enig!

Hold kæft Hell Boy 2 tabte det hele på gulvet. Så skuffet!
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#20 filmkorn.dk 15 år siden

#18 Hørt!
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.

Skriv ny kommentar: