Der er nok med humor, action og en hel del spænding hen mod slutningen til, at filmen langtfra kan siges at være en decideret nedtur. Også nye tiltag som den protoplasmiske tilføjelse til Hellboys hold i form af Johan Krauss, en regelret og preussisk varmluftsballon (!), samt det spektakulære Troldemarked og ikke mindst en imponerende og frygtindgydende dødsengel er med til at hive filmen op fra en ujævn start. Så trods manglende empati er der god underholdning at hente… men så heller ikke mere.
#21 Benway 16 år siden
Hvad der er først og fremmest sælger den for mig, er dog den overdådige visuelle opfindsomhed og det kreative overskud, som filmen bugner af. Lige fra de forskellige væsner, over den skjulte markedsplads til små detaljer så som, hvad præcis et vist kæmpemonster dukker op af, og bliver forvandlet til. Oven i hatten synes jeg så også den var temmelig morsom adskillige steder, ikke mindst takket være Johann Krauss og et noget udsædvanligt sangvalg.
#22 elwood 16 år siden
Så hvem lagde stemmen til Abe i 2'eren var det Dough Jones så, som blot spillede ham i 1'eren så vidt jeg ved.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#23 Benway 16 år siden
#24 HonoDelLoce 16 år siden
Jeg vil faktisk sige, at efter at have haft lidt tid til at tænke over det, så er jeg ikke bare skuffet - jeg er vildt forundret over, at det kunne gå så galt..
Lidt mere positivt - visuelt var filmen jo overdådig.. Ingen tvivl om, at del Toro mestrer det punkt fuldt ud.. Desværre var det også flere gange mis-timet.. F.eks. Skovguds-kampen.. Først ser vi den lille grønne pokemon-kugle, som jo nærmest får sin helt egen comedy-theme-melodi, hvilket hurtigt bevirker, at man aldrig opfatter resultatet af mixet mellem pokemon og h2o som værende særligt skræmmende (omend super godt lavet).. Så prøver de alligevel med lidt bombastisk musik og vilde effekter at få det værste tilfælde af et elme-syge-offer nogensinde til at virke lidt skræmmende, blot for at gøre det fuldstændig inhabilt, så en afblevet prins kan nå at gøre Hellboy lidt i tvivl om hans fremtidige gøren og laden. Og straks da Hellboy beslutter sig, vågner træet op af sin dybe, men åbenbart kortvarige søvn, så det kan nå at ligne noget, der vil gøre modstand.. Og hvad sker der så ? Det store monster, som lige har prøvet at dræbe vore helte (og en lille baby! UHA!) og smadret bygninger og biler osv i vildskab, får pludselig en "rørende" afsked-salut med dertil hørende stryger-koncert og flotte billeder af hvordan "det" nærmest gøre den forurenende storby til en smuk skov.. Det virkede bare OVERHOVEDET ikke - for mig, altså.. Det var malplaceret og så underligt konstrueret, at jeg vitterligt sad og undrede mig over, om der mon havde været en 4-5 instruktører inde over den sekvens, og de så hver havde fået 90 sekunder at gøre godt med..
Sjovt nok irriterede hele kærligheds-temaet i filmen mig overhovedet ikke - omend det også var alt for uforudsigeligt.. Men om det blot var fordi jeg var så irriteret over alle mulige andre ting, det aner jeg ikke .. :)
Ved s'gu ikke lige helt hvor meget jeg skal smide i spoiler-box, så det bliver.. Tjaa, næsten det hele.. Better Safe Than Sorry ;)
2/6
#25 filmkorn.dk 16 år siden
#26 AkA 16 år siden
Det er korrekt, det er Doug A. Jones som lægger stemme til hans egen figur i Hellboy II (Abe Sapien).
"Asked not to be credited as the voice of Abe Sapien in Hellboy (2004) because he felt the characterization of Abe truly belonged to Doug Jones (the actor who played Abe on the set)."
Quote fra David Hyde Pierce Trivia .
Bare pisse ærgerligt at de ikke fik ham med endnu en gang, da David gør et fantastisk arbejde. Men Doug prøver bare at efterligne, hvilket han gør utrolig dårligt.
#27 kill the bills 16 år siden
#28 PredatorX 16 år siden
#29 MikkelHJ 16 år siden
Ifølge dette interview med Doug Jones hørte David Hyde Pierce Doug Jones' stemme i lyttebøfferne og spurgte: "Hvad laver jeg her?", hvilket bærer vidnesbyrd om kvaliteten af hans præstation. Det har vel også været en udløsende faktor i David Hyde Pierces beslutning om ikke at have noget som helst med promoveringen af Hellboy at gøre, hvilket ironisk nok underminerede hele bevæggrunden bag filmselskabets beslutning om at dubbe Doug Jones' stemme. Jeg er nu meget glad for, at David Hyde Pierce udover nævnte gentleman-gestus tilmed også afslog at lægge stemme til de animerede Hellboy-film samt Hellboy II. Dels viser det, hvor meget klasse og format, David Hyde Pierce har. Dels giver det Doug Jones muligheden for at gøre figuren til helt sin egen.
#30 natterjack 16 år siden