“Hobbitten: En uventet rejse” er formentlig årets mest ventede film, og med førnævnte stortitler in mente siger det ikke så lidt! Den har imidlertid været ventetiden værd, og kvalitetsmæssigt ligger den afgjort side om side med “Ringenes herre: Eventyret om ringen”. Jovist, der er nogle småproblemer hist og her… Til tider kæmper vores helte sig ud af nogle lige lovlig vanvittige situationer, og idet man har skullet lave én bog om til tre film, har man også truffet nogle dramaturgiske valg, der til tider virker lidt påtagede – eksempelvis har man overdramatiseret et sent opgør i filmen i et tydeligt (og noget ineffektivt) forsøg på at kompensere for filmens manglende forløsning.
Men det ændrer ikke på, at man føler sig hjemme igen, så snart Bilbos skønne fortællerstemme kommer ud af højttalerne. “Hobbitten: En uventet rejse” er filmisk ekspamisme, når det er allerbedst, og dens 3D/HFR-billedside styrker kun det positive helhedsindtryk. Jeg glæder mig nu endnu mere til næste års efterfølger, men først og fremmest glæder jeg mig til at gense “Hobbitten: En uventet rejse”.
#211 Ispep 11 år siden
De trækker for mig tempoet ned, da de alligevel introduceres (dog overfladisk) i starten. Du har dog ret i, at enkelte burde have omkommet, for så stod der jo mere på spil. Enig!
#212 BN 11 år siden
Nåja, Gandalf luftede en mistanke om, at
#213 MMB 11 år siden
#214 BN 11 år siden
Ikke hos rådet.
Hvorom alting er, så fangede jeg åbenbart ikke alle detaljer i den scenes dialog, så derfor gik det henover hovedet på mig, at der var tale om
#215 MMB 11 år siden
#216 BN 11 år siden
Ahem.
#217 MMB 11 år siden
#218 BN 11 år siden
Men det er ikke oplysninger, der gives i filmen. (Og ikke engang i 'The Lord of the Rings'-filmtrilogien mener jeg, der siges noget om, at
#219 doom WAD 11 år siden
Nu kunne jeg fristes til at være en pedant og påpege, at et bjerg ikke er en figur.
#220 MMB 11 år siden
Hermed kan det dermed konkluderes, at Sauron styrer Nazgul og dermed også Witch King, som er lederen af Nazgul.
I Hobbitten ser vi Witch King kæmpe mod Radagast, hvilket dermed bekræfter, at Sauron er Necromanceren. Dette bekræftes yderligere i rådet, hvor Witch Kings sværd bliver vist frem. Her nævner de også, at Witch King har været død i mange år, og at hans grav ikke er tilgængelig på nogen som helst måde.
Der er altså ingen tvivl OVERHOVEDET om, at Sauron er Necromanceren.