“Hobbitten: En uventet rejse” er formentlig årets mest ventede film, og med førnævnte stortitler in mente siger det ikke så lidt! Den har imidlertid været ventetiden værd, og kvalitetsmæssigt ligger den afgjort side om side med “Ringenes herre: Eventyret om ringen”. Jovist, der er nogle småproblemer hist og her… Til tider kæmper vores helte sig ud af nogle lige lovlig vanvittige situationer, og idet man har skullet lave én bog om til tre film, har man også truffet nogle dramaturgiske valg, der til tider virker lidt påtagede – eksempelvis har man overdramatiseret et sent opgør i filmen i et tydeligt (og noget ineffektivt) forsøg på at kompensere for filmens manglende forløsning.

Men det ændrer ikke på, at man føler sig hjemme igen, så snart Bilbos skønne fortællerstemme kommer ud af højttalerne. “Hobbitten: En uventet rejse” er filmisk ekspamisme, når det er allerbedst, og dens 3D/HFR-billedside styrker kun det positive helhedsindtryk. Jeg glæder mig nu endnu mere til næste års efterfølger, men først og fremmest glæder jeg mig til at gense “Hobbitten: En uventet rejse”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 cunninglinguist 11 år siden

Er det ikke Hobitten OG efterladte manuskripter der binder Hobitten og Ringenes herre sammen der bliver filmatiseret? Sådan havde jeg da forstået det.


Nogen der ved om den 3D version der vises i Klovborg er HFR? Synes ikke jeg kan finde noget på deres hjemmeside.
Gravatar

#32 Slettet Bruger [3977473402] 11 år siden

cunninglinguist (31) skrev:
Nogen der ved om den 3D version der vises i Klovborg er HFR? Synes ikke jeg kan finde noget på deres hjemmeside.


I følge Michael Andersen her på filmz, bliver den ikke vist i HFR, hvis jeg ikke husker helt galt.

Men jo, de tre film er ikke kun baseret på "Hobbitten".
Gravatar

#33 cunninglinguist 11 år siden

utyske (32) skrev:
I følge Michael Andersen her på filmz, bliver den ikke vist i HFR, hvis jeg ikke husker helt galt.

Men jo, de tre film er ikke kun baseret på "Hobbitten".


Crap, så må vi til Kolding eller Vejle.. Men thx for info



Og nu vil jeg gå hjem og bede til det flyvende spaghetti monster at vi får Silmarillion som 18 film :)
Gravatar

#34 Patriarch 11 år siden

utyske (32) skrev:

Men jo, de tre film er ikke kun baseret på "Hobbitten".


De fylder på, men Hobbitten er rammen om alle tre ikke? Eller er det sådan at den næste afslutter Hobitten og så får vi noget fra de mellemliggende år?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#35 BN 11 år siden

Patriarch (34) skrev:
den næste afslutter Hobitten og så får vi noget fra de mellemliggende år?


Det håber JEG ihvertfald.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#36 Ispep 11 år siden

Skal ses i aften..
Gravatar

#37 Patriarch 11 år siden

BN (35) skrev:
Det håber JEG ihvertfald.


Samme her. Historien i "En Unventet Rejse" træder bestemt lidt vande.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#38 Slettet Bruger [3977473402] 11 år siden

Patriarch (34) skrev:
De fylder på, men Hobbitten er rammen om alle tre ikke? Eller er det sådan at den næste afslutter Hobitten og så får vi noget fra de mellemliggende år?


Jeg er ikke 100% sikker på hvad præcis der er fyldt på, men jeg mener at have læst, at der bliver fyldt noget på, så de tre Hobbit-film glider sammen med LOTR-filmene. Der er jo ret mange år mellem dem, så det giver i hvert fald mest mening.
Gravatar

#39 BN 11 år siden

Patriarch (37) skrev:
Samme her. Historien i "En Unventet Rejse" træder bestemt lidt vande.


Det lyder godt. Jeg skal ind og se den på mandag ... i 2D og 24fps. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#40 Patriarch 11 år siden

BN (39) skrev:
Det lyder godt. Jeg skal ind og se den på mandag ... i 2D og 24fps. ;-)


Lyder det godt at den træder vande? Men dit valg af 2d og 24fps er fornuftigt. Forhåbentlig binder det filmene sammen visuelt.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: