Peter Jackson har glemt Frodo. Han har glemt eventyrrejsen til fordel for Midgårds actionmænd, der i kolonner banker “Hobbitten: Femhæreslaget” ned som den svageste i trilogien her. Det er forbi, du får ringen tilbage, Peter. Jeg slår op.
Peter Jackson har glemt Frodo. Han har glemt eventyrrejsen til fordel for Midgårds actionmænd, der i kolonner banker “Hobbitten: Femhæreslaget” ned som den svageste i trilogien her. Det er forbi, du får ringen tilbage, Peter. Jeg slår op.
Skriv ny kommentar:
#11 Peteryde 9 år siden
#12 Collins 9 år siden
#13 Slettet Bruger [767204690] 9 år siden
Det var da utroligt venligt.
Jeg synes det var en omgang makværk. Jeg ved ikke hvad Peter Jackson har tænkt da han lavede den.
For mit vedkommende kan jeg absolut ikke anbefale nogen at se den
#14 Snipp 9 år siden
#15 D. Doom 9 år siden
... sidste kapitel i "Hobbitten"-trilogien, der kun føles udmattende. "Hobbitten: Femhæreslaget" gør, at jeg nu slår op med Peter Jacksons Midgårdsunivers."
Jeg har selv FOTR på min top 10. Og jeg er 100% enig med anmelderen. Måske er Morten dog en anelse for positiv. Fuuuuck "The Habbit" 3 var kedelig. Sørgeligt. Den var så mega action-monotom, kun afbrudt af PJ's typiske, uvelkomne fald på halen-akrobatik, en tendens som også var tung særligt i An Unexpected Jurney og King Kong. Og så en laaang scene med Thorin på svampe i Erebor.
Det siger en del, at den eneste gang jeg livede op, var da Alfrid sagde at han var modig, for hvor mange mænd tør iføre sig korset? At jeg kun var underholdt af dét er tragikomisk, for normalt er mænd-der-klæder-sig-ud-som damer på top et over umorsomme gags.
Karakterer til PS' Tolkien, kronologisk, ud af 6 mulige stjerner:
An Unexpected Journey: 3½
The Desolation: 4½ til 5
The Battle: 1½ til 2
FOTR: 6 med pil op (til extended, 5½ i theatrical)
TTT: 4½ til 5 af 6 (til extended, 3½ til theatrical)
ROTK: 5½ af 6 (til extended, 5 til theatrical)
Heldigt for PJ at han lavede lorten til sidst. Så har alle investeret i de 5 andre.
#16 D. Doom 9 år siden
FOTR: 6 med pil op (til extended, 6 i theatrical)
#17 D. Doom 9 år siden
Nej, nu skal jeg fortælle dig hvad der ikke giver mening: Dine to ovennævgte udsagn kombineret. Hvad med at se den inden du bedømmer anmeldelsen?
#18 D. Doom 9 år siden
1)
2) Med den første hobbit-film begyndte en tendens med, at PJ indlagde filmen i et theatralsk computerlag, lidt som om der er pletvis glidecreme på linsen og kontrasterne er maxet helt ud.Jeg kan ikke helt beskrive det, men kønt er det ikke. I denne afsluttende film var det stukket helt af. Man følte sig hensat til filmen "300" - der dog er lysår bedre. Denne effekt lagde yderligere afstand mellem Hobbit-filmene og de fantastiske LOTR-film med det realistiske look. (Særligt FOTR og TTT, han var begyndt lidt på det i TTT)
3) Hvad skete der med de
#19 Snipp 9 år siden
Det skal jeg skam da også, men er stadig uenig i hvordan han har anmeldt den. Filmen fortjener slet ikke 2/6 stjerner, når der er flere film, som er dårligere, der har fået bedre end 2 stjerner her på forumet.
#20 Lawman 9 år siden