Peter Jackson har glemt Frodo. Han har glemt eventyrrejsen til fordel for Midgårds actionmænd, der i kolonner banker “Hobbitten: Femhæreslaget” ned som den svageste i trilogien her. Det er forbi, du får ringen tilbage, Peter. Jeg slår op.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 jteilmann 9 år siden

Egentlig meget spændende du har set LOTR i biocity sal 1 i 2001. :) De åbnede først i 2004 samtidig med Kennedy arkaden var færdig :) Men trist anmeldelse. skal se den i morgen :)
Gravatar

#2 MichChrisIp 9 år siden

Så langt går jeg ikke ned. Jeg kravler nok op på en 4/6! Der er stadig en vis magi over universet og Martin Freeman er simpelthen fantastisk når han er i fokus. Men problemet ved denne og de to forrige er, at det simpelthen er set før og set "større". Jeg kan forestille mig, at om 2-3 år når jeg skal gense de tre Hobbit film og tre LOTR, og i den rækkefølge, at de vil tage sig bedre ud fra mine øjne, da de er rigtig gode film!

Og lidt af en antiklimatisk start på filmen på jeg indrømme. Jeg har dog hellere ikke læst bøgerne så jeg havde ingen ide om noget som helst! Om om hvad der er opdigtet i denne film. Jeg hører der er lagt ganske meget fiktivt ind i de to forrige!

+ der er lidt for mange sidste-sekund-redninger, suk.
Gravatar

#3 casper h 9 år siden

Er temmelig uenig med anmeldelsen.

Synes i det store hele, at PJ får lavet en god afslutning på trilogien.

Specielt med en tone, der er mere dyster end bogen og med en bedre sammenhæng til Ringenes Herre.

Kamp-scenerne var måske en kende for lange, men havde i mindre grad de helt overdrevne kamp-elementer lig tøndescenen og Legolas der kan dræbe en ork med en smørkniv
Gravatar

#4 Driver 9 år siden

Jeg kan virkelig ikke lide din måde at anmelde film på.

Hvorfor skal du altid lyde som en smart-ass med mærkværdige og usammenhængende referencer til al muligt, som intet har med filmen at gøre, såsom Renee Zellweger? Hvad får du ud af det?

Der er gode anmeldere på Filmz, så helt negativt er jeg ikke, jeg synes bare ikke, at du er en af dem, desværre.

Jeg glæder mig dog stadig til filmen og min kritik kommer ikke, fordi du giver den 2 stjerner, den kommer af din måde at anmelde på.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#5 X&O 9 år siden

Det er utroligt at anmelderne rundt om på nettet stadig - efter to film - har svært ved at anmelde Hobbitten på sine egne præmisser.
Gravatar

#6 martin90 9 år siden

Synes Morten Vejlgaard Just er ret negativ, måske han bare burde holde sig til franske lesbiske dramaer eller hvad der nu tænder hans nudel mest.
Gravatar

#7 Morten Vejlgaard Just 9 år siden

#1 Av, hvor pinligt. Hukommelse er en sjov ting. Det var naturligvis gode gamle Scala, inden den lukkede. Tak for rettelsen!
Gravatar

#8 cain 9 år siden

X&O (5) skrev:
Det er utroligt at anmelderne rundt om på nettet stadig - efter to film - har svært ved at anmelde Hobbitten på sine egne præmisser.


Synes også at rigtig mange anmeldelser bærer præg af at folk ikke kender bøgerne og rent faktisk ved at Hobitten er meget mere en børnebog end ringenes herre.

Den skrækkelige romance er jo noget PJ fik trukket ned over hovedet af studiet, så den kan vi ikke rigtig give ham skylden for.
Gravatar

#9 Lawman 9 år siden

At du to gange i anmeldelsen nævner at "du slår op" med med Peter er både latterligt og også ret fladt i og med filmuniverset nu er afsluttet. Det svarer til at slå op med sin kæreste efter hun har pakket kufferten og er på vej ud af døren.

Samtidig stiller jeg mig uforstående overfor, at halvdelen af anmeldelsen handler om andet og andre film end den der anmeldes. Bevares, det er fint nok at nævne lidt om sammenhængen, men behøver det være i så udpræget grad?
Gravatar

#10 cain 9 år siden

Lawman (9) skrev:
At du to gange i anmeldelsen nævner at "du slår op" med med Peter er både latterligt og også ret fladt i og med filmuniverset nu er afsluttet. Det svarer til at slå op med sin kæreste efter hun har pakket kufferten og er på vej ud af døren.

Samtidig stiller jeg mig uforstående overfor, at halvdelen af anmeldelsen handler om andet og andre film end den der anmeldes. Bevares, det er fint nok at nævne lidt om sammenhængen, men behøver det være i så udpræget grad?


Han er en elendig anmelder og filmz er gået stærkt ned af bakke på den front. Prøver Bogarts floskler og storladne sætninger og sammenligninger, men fejler totalt og lyder mere som noget fra ramasjang.

Skriv ny kommentar: