Monstret er en imponerende skabning, som måske ikke helt kan måle sig med flere af nutidens mange computergenererede væsner, men som for det meste virker troværdig og derfor særdeles uhyggelig. Lydsiden er ligeledes imponerende, og Byung-woo Lees stemningsfulde musik komplimenterer filmen virkelig godt. Men ud af alle filmens tekniske facetter, er det Hyung-ku Kims fotograferingsarbejde, der imponerer mest. Billedsidens drænede farver og kølige look styrker i høj grad den uhyggelige, nervepirrende atmosfære.

Filmens midterdel er dens akilleshæl. Vi introduceres jævnligt for nye karakterer, som ikke er synderlig interessante, og som derudover ikke medvirker særlig længe. Der er også enkelte døde perioder, hvor der simpelthen sker alt for lidt, især fordi familien splittes op, og de forskellige karakterer synes at vandre en del rundt for sig selv uden formål. Men filmfolkene retter dog heldigvis op på situationen før filmens sidste akt, der er lige så fornøjelig som dens første. Klimakset er veludtænkt og spændende, og filmen besidder nok underholdende højdepunkter til at kunne betegnes som et must for tilhængere af spændingsfilm fra de asiatiske breddegrader.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 chandler75 16 år siden

# 19 Cinemaxx og Grand i KBH og Cinemaxx Århus.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#22 filmz-Sklertic 16 år siden

En del af charmen ved nyere asiatiske film er netop den lune humor der er i de fleste film, selvom temaerne er groteske.

Bare se på f.eks "Brother" og "old boy"

//Sklertic
Gravatar

#23 filmkorn.dk 16 år siden

Hmm, den fungerer i uhyggesscenerne, i actionscenerne og de steder, hvor den er dybt ironisk, men den går dælene dyleme død mange steder. Åbningsscenen er helt fantastisk - noget af det bedste i sin genre.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#24 filmz-Darkxs 16 år siden

hmm syntes aldrig jeg har hørt om denne film før, er den overhovdet udkommet?
Gravatar

#25 chandler75 16 år siden

Den har været udsent i biografen herhjemme, og den udkommer på dvd 23. oktober.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#26 filmz-Darkxs 16 år siden

okay tak for informationen :D
Gravatar

#27 jesperhp 16 år siden

Jeg så den i går, og jeg kunne virkelig godt lide den. Og i modsætning til mange andre (lader det til), kunne jeg utroligt godt lide humoren i den! Jeg var flad af grin flere gange, og det giver filmen en dejlig uforudsigelighed!

Skriv ny kommentar: