Monstret er en imponerende skabning, som måske ikke helt kan måle sig med flere af nutidens mange computergenererede væsner, men som for det meste virker troværdig og derfor særdeles uhyggelig. Lydsiden er ligeledes imponerende, og Byung-woo Lees stemningsfulde musik komplimenterer filmen virkelig godt. Men ud af alle filmens tekniske facetter, er det Hyung-ku Kims fotograferingsarbejde, der imponerer mest. Billedsidens drænede farver og kølige look styrker i høj grad den uhyggelige, nervepirrende atmosfære.

Filmens midterdel er dens akilleshæl. Vi introduceres jævnligt for nye karakterer, som ikke er synderlig interessante, og som derudover ikke medvirker særlig længe. Der er også enkelte døde perioder, hvor der simpelthen sker alt for lidt, især fordi familien splittes op, og de forskellige karakterer synes at vandre en del rundt for sig selv uden formål. Men filmfolkene retter dog heldigvis op på situationen før filmens sidste akt, der er lige så fornøjelig som dens første. Klimakset er veludtænkt og spændende, og filmen besidder nok underholdende højdepunkter til at kunne betegnes som et must for tilhængere af spændingsfilm fra de asiatiske breddegrader.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Malte006 16 år siden

Fin film, men kunne nu bedre lide Joon-ho Bongs tidligere film, Memories of a Murder, der har mange af de samme skuespillere..

Har forresten The Host, billigt til salg med engelske subs og DTS-lydspor, hvis nogen skulle have interesse? =)
Gravatar

#12 filmz-yoshimura 16 år siden

#8 Du mangler også en smiley ... håber jeg.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#13 filmz-Omega 16 år siden

#12

>8^D
Spoiler:
Snape kills Dumbledore
Harry dies and Ron is the Chosen one
Gravatar

#14 Spanner 16 år siden

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Indsættes i mine posts efter behag
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#15 filmz-smedt-meister 16 år siden

Jeg synes at filmen er rimelig flot, har flotte effekter osv. men man får lidt at vide om de forskellige personer. og selve monsterens baggrunds historie er der intet at kommew efter 3/6
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#16 filmz-Bruce 16 år siden

#11 Enig! Memories er hans svendestykke!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#17 frankdrebin 16 år siden

#5 mener du, "oh my god!" og "holy shiiiiiit!!" :P

- Eller noget i den dúr :)
Gravatar

#18 duuk74 16 år siden

Ok film, men jeg blev en smule skuffet. Tror jeg er enig med #1. Jeg synes ikke altid den Asiatiske slapstick humor passer særlig godt ind i filmen. Synes måske den slags skal reserveres til film som "Kung-Fu Hustle".
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#19 Kaizer Soze 16 år siden

Det er en biografanmeldelse ik´?... Men hvor i biffen går den?!...
Gravatar

#20 mr gaijin 16 år siden

#19 Den går på en lille skærm på bagsiden af døren i herretoilettet.
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: