Man behøver ikke være hjerneforsker for forstå dette andet kapitel i sagaen om Katniss Everdeen. Vi er alle med – også os på bagerste række. Under alle omstændigheder er “The Hunger Games: Catching Fire” sin forgænger værdig. Også selvom vi denne gang kun får en halv historie serveret. Lad os se, om den tredje film om Katniss Everdeen og hendes kamp mod det ulige samfund kan holde dampen oppe. Jeg tror det.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 bjarke 10 år siden

Tja, jeg uddeler selv 3 ud af 6 stjerner. En noget amputeret og uforløst film, der lider en del under at være en midterdel. Det burde dog ikke gå ud over dramaet og karaktererne, men også her mangler filmen den fornødne pondus - ligesom oprøret desværre (mere eller mindre) forbliver hengemt i kulissen.

Men det sagt, så klæder filmens alvorlige tone dramaet, ligesom dens forsøg udi at tackle både interessante og problematiske temaer også delvist fungerer. Well, en mellemmad, der hurtigt er glemt, efter den er indtaget. Desværre.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#2 Highland Park 10 år siden

Billede 1: And the winner is... erm... Daft Punk?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#3 elwood 10 år siden

Billede 1
Some people say he can end all world hunger, all we know is his called The Stig!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 KasperBS 10 år siden

Jeg synes 1eren var ok. 3-4 stjerner ud af 6 stjerner herfra. Fatter bare ikke al den hype der er om denne filmserie, for så fantastisk var 1eren ikke. Vil også gerne se 2eren, tror dog jeg venter til jeg kan leje den, hjemme foran fjernsynet.
Gravatar

#5 moulder666 10 år siden

Imponerende, at den alligevel fik så positiv en anmeldelse - for bogen var godt nok kedelig! :-)

Men så skal den da ses på et tidspunkt - men det kunne måske være, at jeg skulle vente et par år, så man kan se toeren og treeren i samme ombæring!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#6 Morpheus 10 år siden

Jeg glæder mig. Jeg skal se den sammen med kæresten i aften (endda på vores 8 års dag!) og vi glæder os helt vildt begge to! Har set 1'eren flere gange og synes den er rigtig, rigtig god.
Gravatar

#7 Lord Beef Jerky 10 år siden

1'eren var lidt sølle omend mildt underholdende. Tror jeg venter til 2'eren rammer Netflix.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#8 Mikkel Abel 10 år siden

Jeg nupper den også først på BD. Traileren skræmte mig virkelig, da det lignede en fuldstændig gengivelse af den første, men det glæder mig at høre det ikke lader til at være tilfældet.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#9 Ispep 10 år siden

Filmen modtager overraskende rigtig gode anmeldelser, så måske er den et kig værd. Jeg sparer mig dog selv for biografturen - så vigtig er den mig ikke.
Gravatar

#10 Morpheus 10 år siden

Kom hjem fra biografen for et par timer siden og var mesterligt underholdt! Jeg synes den er bedre end 1'eren og den har bestemt ikke gjort min spænding, for at skulle se resten, mindre.

Gode effekter, godt skuespil og 2½ time der fløj afsted = 5/6 * i min bog :)

Skriv ny kommentar: