Filmen starter med en forrygende åbningsscene, som den dog aldrig rigtig kan matche igen. Herefter griber løjerne om sig og enkelte scener formår både at provokere, frastøde og vække til latter på en og samme gang. Uheldigvis har filmen en irriterende tendens til at falde over i folkekomedien, og blive så absurd, at det bliver meget vanskeligt at tage satiren til sig. Det største problem synes dog at være den meget rigide fremgangsform. Filmen flytter sig ganske enkelt ikke rigtig ud af stedet, og den eneste egentlige afvigelse fra formen, er en sidehistorie om Sidse, der udvikler sig temmelig utroværdigt, selv for en pjattet komedie.

“Hvordan vi slipper af med de andre” er en rimelig underholdende historie, der giver nogle gode grin samt en forfriskende grovkornet satire. Som et forsøg på at vække vores tanker og medfølelse, er den dog ikke særlig vellykket. Dertil er historien simpelthen for uinvolverende. Man er ganske enkelt fuldstændig ligeglad, om personerne bliver onduleret eller ej, og det var vist alligevel ikke meningen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 davenport 18 år siden

Jeg har lige spurgt hele Jobcenteret om de har lyst til en tur i biografen. Man må sige at det vedkommer folk i min branche.

Er der nogen der ved noget om specialfremvisning for en stor gruppe, og hvordan det foregår?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 Høegh 18 år siden

Hvis nu de havde kaldt Søren Pilmarks karakter for Dr. Krog istedetfor...ja så havde filmen jo pludselig været et spinoff :)
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#3 filmz-woyer 18 år siden

Den skal ses !
Gravatar

#4 filmz-pandora 18 år siden

Jesus Tango Dancing Christ! Det er optaget på mit gamle gymnasie, Ordrup Gymnasium! Jeg er næsten sikker udfra de stills...

...hvad siger det om min studenterhue - de holdt os for nar hele tiden! Uddannet på en taberlikvideringsanstalt!
"Iskrystaller, iskrystaller! Frys!"
Gravatar

#5 Norton 18 år siden

Jeg skal ind og se den med 4 andre i holstebro imorn, glæder mig lidt :)
Gravatar

#6 zamm- 18 år siden

Fuldstændig enig med anmelderen. Filmen bliver alt for grotesk i slutningen og man ved ikke om man skal grine eller tage det alvorligt... jeg må sige at jeg valgte at grine
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#7 thomasegebaek 18 år siden

#6 Grotesk! nice... det lyder som om den har skubbet lidt til dig

jeg glæder mig sgu til at se den :-)
Gravatar

#8 filmz-panserbasse 18 år siden

#4 Du kan tage det helt roligt for du tager fejl, som det fremgår af denne artikel: http://www.frederiksbergbladet.dk/?id=7123&dbi...
Gravatar

#9 Norton 18 år siden

Jeg blev positivt overrasket over hvad dansk film kunne præstere, en rigtig sjov film som ville kunne fange mange forskellige mennesker.
Gravatar

#10 raylewis 18 år siden

rønnows sidste film blev et flop.mon ikke det samme sker nu?

Skriv ny kommentar: