Filmen starter med en forrygende åbningsscene, som den dog aldrig rigtig kan matche igen. Herefter griber løjerne om sig og enkelte scener formår både at provokere, frastøde og vække til latter på en og samme gang. Uheldigvis har filmen en irriterende tendens til at falde over i folkekomedien, og blive så absurd, at det bliver meget vanskeligt at tage satiren til sig. Det største problem synes dog at være den meget rigide fremgangsform. Filmen flytter sig ganske enkelt ikke rigtig ud af stedet, og den eneste egentlige afvigelse fra formen, er en sidehistorie om Sidse, der udvikler sig temmelig utroværdigt, selv for en pjattet komedie.
“Hvordan vi slipper af med de andre” er en rimelig underholdende historie, der giver nogle gode grin samt en forfriskende grovkornet satire. Som et forsøg på at vække vores tanker og medfølelse, er den dog ikke særlig vellykket. Dertil er historien simpelthen for uinvolverende. Man er ganske enkelt fuldstændig ligeglad, om personerne bliver onduleret eller ej, og det var vist alligevel ikke meningen.
#1 davenport 18 år siden
Er der nogen der ved noget om specialfremvisning for en stor gruppe, og hvordan det foregår?
#2 Høegh 18 år siden
#3 filmz-woyer 18 år siden
#4 filmz-pandora 18 år siden
...hvad siger det om min studenterhue - de holdt os for nar hele tiden! Uddannet på en taberlikvideringsanstalt!
#5 Norton 18 år siden
#6 zamm- 18 år siden
#7 thomasegebaek 18 år siden
jeg glæder mig sgu til at se den :-)
#8 filmz-panserbasse 18 år siden
#9 Norton 18 år siden
#10 raylewis 18 år siden