Parrets manglende selvforståelse bliver både sjov og egentlig også ret rørende, og det kompenserer for nogle af de svage punkter, som filmen desværre også døjer under. Først og fremmest gør den kaotiske form det nogle gang vanskeligt at finde hoved og hale i fortællingen, og midtvejs gennem filmen begynder en vis følelse af reprise at sætte ind. Til gengæld er filmens sidste akt dens stærkeste, og pludselig opnår den en følelsesmæssig reaktion, man næppe havde ventet. En fornøjelse er det også atter at se Jim Carrey i en af de lidt skæve film, hvor han som skuespiller absolut trives bedst. Bøsse eller ej – han skyder med skarpt i denne omgang.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 wimmie 14 år siden

Hvad jeg gerne vil vide er,er den så lige så "Explicit" og "bøsset" som amerikanerne frygter? ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2 Skeloboy 14 år siden

Det var da en stjerne mere end forventet. Trods utallige mange ligegyldige film, så er jeg rigtig begejstret for Jim Carrey.

Jeg har da lige et par skæve film, jeg kan anbefale, som omhandler homoseksualitet:

The Blossoming of Maximo Oliveros: Filippinsk film om en 12-årig kriminel homoseksuel, der forelsker sig i en politimand. Ikke den bedste film, men hey...den er fra Filippinerne :)

Totally Fucked Up: Første del af Gregg Arakis Teenage Apocalypse Trilogy(de to andre er The Doom Generation og Nowhere). En gruppe af homoseksuelle, der er smidt ud af familien, mangler penge og bliver generet af gay-bashers.

Storytelling: Det er godt nok kun halvdelen af filmen, der involverer homoseksualitet, men eftersom det er Todd Solondz, så er det ganske kontroversielt.

Longtime Companion: Ikke en decideret skæv film, men det er den første til at omhandle AIDS så explicit.

Og så er der selvfølgelig den helt eminente og superfede Angels In America.
Gravatar

#3 soren 14 år siden

Fantastisk underholdene film som i den grad oversteg mine forventninger. Kan du lide Catch me if you can, kan du næsten sikkert også lide denne.
En humoristisk film om en con-man på evig kant med loven i denne omgang i en ret så bøsset udgave, hvilket kun bidrager til komikken.
og til #1, ja der er da nogle kyssescener mand og mand i mellem og en enkelt ret komisk sexscene, men hvis man ikke kan tåle det er det vel egentlig bare sørgeligt.

5/6
Gravatar

#4 MOVIE1000 14 år siden

#3 når jeg læser om handlingen og ser traileren tænker jeg overhovedet ikke på Catch me if you can, hvorfor er den på højde med den?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: